Jedną z najczęściej stosowanych metod jest panel ekspertów. Do grupy ekspertów można zaliczyć na przykład kierowników firmy. Przed zastosowaniem tej metody należy osobom uczestniczącym w procesie prognozowania zaprezentować trendy dotyczące zarówno popytu firmy, jak i dotyczące rynku. Wówczas zminimalizuje się efekt subiektywnej oceny, która może być zbyt optymistyczna, a zazwyczaj jest zaniżana w stosunku do możliwości.
Odrębną grupę zaangażowaną w prognozowanie mogą stanowić przedstawiciele handlowi, wśród nich każdy powinien dokonać prognozy dotyczącej klientów, którymi się zajmuje.
Kolejna metoda to metoda delficka. Jest zbliżona w działaniu do panelu ekspertów. W tym celu jednak sporządza się specjalną ankietę, która jest rozsyłana do ekspertów. Zazwyczaj są to eksperci spoza firmy. Po zebraniu odpowiedzi analizuje się uzyskane wyniki pod kątem ich zgodności. Jeśli wyniki są zgodne, wówczas jako prognozę przyjmuje się odpowiedź najczęściej występującą.