Szczególną uwagę należy zwrócić na określone zapisy w warunkach ubezpieczenia. I tak, maksymalne terminy płatności określane są przez ubezpieczonego za zgodą ubezpieczyciela
i określają maksymalny termin, na jaki może być wystawiona faktura. Czyli po jakim okresie kontrahent powinien ją uregulować. Termin ten może wahać się u poszczególnych ubezpieczycieli między 90 a 120 dni. Jest to istotne zagadnienie, ponieważ często właśnie wydłużaniem terminu płatności firmy mogą pozyskać nowego klienta.
Trzeba zwrócić szczególną uwagę na istotne elementy ubezpieczenia, którymi są:
- maksymalna prolongata płatności – może być ustalona jako: liczba dni od pierwotnego terminu płatności faktury, nie jest to ograniczone maksymalnym terminem płatności, lub jako liczba dni po pierwotnym terminie płatności – nie więcej jednak niż maksymalny termin płatności, ale tylko dla faktur przeterminowanych, lub też jako liczba dni od pierwotnego terminu płatności faktury, nie więcej jednak niż maksymalny okres kredytu,
- obowiązywanie nadanych limitów kredytowych – od pierwszego dnia trwania polisy lub od daty wystawionej na potwierdzeniu nadania limitu,
- okres oczekiwania – określany jako liczba dni od pierwotnej daty płatności, liczba dni od daty zlecenia windykacji, liczba dni po zgłoszeniu przeterminowanych należności,
- termin zlecenia windykacji i poinformowanie o przeterminowanych należnościach – liczba dni od pierwotnego terminu płatności lub liczba dni od daty wystawienia faktury,
- automatyczne ustanie ochrony (wyłącznie dla dalszych dostaw) – jako liczba dni od pierwotnego terminu płatności.