Sprawne przenoszenie tabeli w inne miejsce arkusza

Data: 10-04-2014 r.

Czasami może się zdarzyć, że będziesz potrzebować przesunąć całą tabelę w inne miejsce arkusza. Oczywiście możesz to zrobić w standardowy sposób, a mianowicie skopiować lub wyciąć zakres całej tabeli, zaznaczyć komórkę, w której ma się znajdować lewy górny róg przenoszonej tabeli, a na końcu zastosować polecenie Wklej. Jeśli chcesz zrobić to szybciej i wygodniej, skorzystaj z niniejszego triku.

W tym celu:

1. Zaznacz całą tabelę, którą chcesz przenieść. Jeśli obejmuje ona duży obszar arkusza, to bardzo łatwo ją zaznaczysz, klikając komórkę w jej obrębie i wciskając kombinację klawiszy Ctrl + Shift + 8.

2. Ustaw kursor nad dowolną krawędzią zaznaczenia, wskaźnik myszy powinien przyjąć kształt czterokierunkowej strzałki.

Rys. 1. Chwyć myszą krawędź zaznaczenia

3. Wciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy, a następnie wskaż nowe położenie dla tabeli.

Jeśli chcesz, aby tabela została skopiowana do nowego miejsca, w trakcie określania położenia wciśnij na klawiaturze Ctrl (przy wskaźniku myszy pojawi się mały symbol plusa).

4. Po zwolnieniu myszy tabela zostanie przeniesiona.

Aby ten sposób przenoszenia danych działał prawidłowo w Excel 2003, konieczne jest, aby w opcjach, dostępnych z menu Narzędzia/Opcje, w zakładce Edycja była zaznaczona opcja Zezwól na przeciąganie i upuszczanie komórek.

Jarosław Wilk


Tagi: excel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 34621 )
Array ( [docId] => 34621 )