Usuwanie danych z pominięciem formuł

Data: 15-07-2014 r.

Duża część tworzonych w Excelu tabel pełni rolę szablonów, do których wraz z nadejściem nowego okresu wprowadzasz nowe dane. Formuły pozostają bez zmian i warto je pozostawić nienaruszone. Pokażemy Ci zatem, jak szybko wyczyścić tylko dane z poprzedniego okresu. Dzięki temu przygotowanie nowego zestawienia zajmie o połowę mniej czasu, bo formuły będą na swoim miejscu.

Aby usunąć wartości liczbowe (zakres B2:F8), pozostawiając formuły oraz nagłówki kolumn i etykiety wierszy, wykonaj następujące czynności:

1. Zaznacz wszystkie komórki, w których znajdują się dane (A1:F11). Najszybciej zrobisz to, klikając dowolną komórkę w obrębie zestawienie i wciskając kombinację klawiszy Ctrl + Shift + 8.

2. Wciśnij klawisz funkcyjny F5.

Rys. 1. Zestawienie okresowe

4. W kolejnym oknie zaznacz opcję Stałe, a poniżej wyłącz pola wyboru: Tekst, Logiczne, Błędy.

Rys. 2. Opcje zaznaczania określonych zakresów danych

5. Zatwierdź ustawienia, klikając przycisk OK.

Uzyskasz zaznaczenie w arkuszu jak na rysunku 3.

Rys. 3. Odpowiednie komórki zostały zaznaczone

6. Wciśnij klawisz Delete, aby usunąć zbędne wpisy.

Tak przygotowane zostawienie zapisz jako szablon lub zwykły skoroszyt i nadaj mu łatwo rozpoznawalną nazwę.

Rafał Janus


Tagi: excel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 35341 )
Array ( [docId] => 35341 )