Jak już wiesz, w tym programie wiadomości są przechowywane w plikach DBX. Jeden plik DBX odpowiada jednemu folderowi z wiadomościami. Możesz mieć, np. plik Skrzynka odbiorcza.dbx, a jeśli utworzyłeś podfoldery to będziesz miał także pliki takie jak Sklep.dbx czy Korespondencja z Markiem.dbx. Ze względów technicznych Outlook Express nie może jednak powiększać jednego pliku w nieskończoność. Jeżeli trzymasz bardzo dużo wiadomości w Skrzynce odbiorczej niepodzielonej na foldery, to plik Skrzynka odbiorcza.dbx zostanie w pewnym momencie przez Outlook Express „zamknięty”, a otwarty zostanie nowy plik Skrzynka odbiorcza(1).dbx, w której będą umieszczane nowsze e-maile. Outlook Express nie wyświetli Ci jednak wiadomości z obu tych plików a jedynie tego nowszego – taka jest najczęstsza przyczyna „zniknięcia” Twoich e-maili.
Sprawdź więc czy w znanym Ci już folderze przechowywania poczty jest plik Skrzynka odbiorcza (1).dbx o niewielkim rozmiarze. Jeżeli znalazłeś ten plik, skasuj go i zmień nazwę pliku Skrzynka odbiorcza.dbx na Skrzynka odbiorcza (1).dbx.