Charakterystyka marketingu internetowego
Marketing internetowy pozwala dotrzeć nie tylko do grup klientów, ale także potężnej grupy potencjalnych nabywców oferowanego produktu lub usługi. Ze względu na to, że z internetu korzystają ludzie w niemal wszystkich miejscach na ziemi, działań reklamowych w tym medium nie ogranicza ani czas, ani miejsce.
Działania online nie dotyczą tylko i wyłącznie sprzedaży. W skład wchodzi także reklama i promocja, budowanie lub utrwalanie wizerunku marki, prowadzenie badań marketingowych oraz obsługa konsumenta.
Narzędzia i techniki marketingu internetowego
Marketing online posługuje się takimi narzędziami, jak: strona internetowa, wirtualne sklepy (e-commerce), poczta elektroniczna (newslettery i mailingi), reklamy kontekstowe, bannerowe i interaktywne. Wykorzystuje się także marketing wyszukiwarek SEO, marketing wirusowy, blogi, buzz marketing, czyli marketing szeptany, programy lojalnościowe, biuletyny elektroniczne oraz affiliate marketing.
Dzięki swoim narzędziom, marketing internetowy pozwala firmie zbierać dane klientów bieżących oraz potencjalnych i tworzyć ich bazę.