Jak działa marketing afiliacyjny
Marketing afiliacyjny działa w taki sposób, że produkty lub usługi danego reklamodawcy promowane są na serwisach internetowych należących do wydawcy. Marketing afiliacyjny, inaczej reklama partnerska może występować pod postacią reklamy bannerowej na stronie internetowej.
Przykłady marketingu afiliacyjnego
W marketingu afiliacyjnym bardzo często jest wykorzystywana witryna internetowa, która jest zbliżona tematycznie do produktu reklamodawcy. Na taką stronę wchodzi już określona grupa celu, więc łatwiej zachęcić potencjalnego klienta do klikania w reklamy.
Jednym z czołowych przykładów marketingu jest afiliacyjnego jest kampania księgarni Amazon. Księgarnia zaproponowała chętnym, aby na swoich stronach internetowych umieszczali bannery przekierowujące na strony Amazon.com. Od każdej sprzedanej w taki sposób książki właściciele stron otrzymują prowizję.
W programie partnerskim wyróżniamy:
- Reklamodawcę, który płaci partnerowi prowizję od sprzedaży produktu,
- Partnera, który zamieszcza reklamy w swoim serwisie i dostaje za to prowizyjne wynagrodzenie.
- Organizatora, który w przypadku bardziej zaawansowanych programów czuwa nad całym procesem i organizacją programu partnerskiego.