Aktualne informacje
Prowadzenie fanpage`a na niebieskim portalu społecznościowym ma konkretny cel: zgromadzić jak największą rzeszę zwolenników danej firmy, produktu czy usługi. Jednak częstym błędem popełnianym przez właścicieli firm jest lekceważenie osób, których sympatię udało im się już zdobyć.
W początkowej fazie tworzenia fanpage`a klienci z reguły mogą na nim odnaleźć ciekawe informacje dotyczące w sposób bezpośredni czy pośredni danej firmy. Jednak, kiedy liczba tzw. fanów wzrasta, często ilość przydatnych informacji pojawiających się na portalu maleje. Wbrew pozorom takie działanie może negatywnie odbić się na wizerunku Twojej firmy. Fakt, że coraz rzadziej umieszczasz ciekawe informacje na portalu, daje Twoim klientom do zrozumienia, że nie są dla Ciebie ważni. Pamiętaj, że nie sztuką jest zdobyć zainteresowanie klientów, lecz je podtrzymać. Dlatego zadbaj o to, aby na Twoim franpage`u regularnie pojawiały się aktualne, przydatne informacje. Systematyczność oraz aktualność tej strony sprawi, że Twoi potencjalni klienci z zainteresowaniem będą śledzić nowinki dotyczące Twojej firmy.
Ankiety, konkursy, promocje
Prowadzenie fanpage`a to nie tylko informowanie klientów o nowościach, ale również sposób pośredniego zaangażowania ich w działalność Twojej firmy. Doskonałym na to sposobem jest organizacja różnego rodzaju akcji. Dlatego też powinieneś co jakiś czas zorganizować dla swoich klientów konkurs bądź promocję, dzięki którym będą mogli zdobyć nagrody lub zniżki na Twoje produkty czy usługi. Organizacja tego typu przedsięwzięć nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Nagrodami w konkursie mogą być chociażby firmowe gadżety. W ten sposób, przy niedużym nakładzie kosztów, będziesz mógł zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów Twoją ofertą.
Nieco innym sposobem zaangażowania fanów w działalność Twojej firmy jest ankieta. Zadanie konkretnego pytania klientom pozwoli nie tylko na zdobycie ich opinii na konkretny temat, ale przede wszystkim umożliwi zawiązanie pozytywnych relacji między Twoim przedsiębiorstwem a grupą docelową. Skoro liczysz się ze zdaniem swoich klientów, oznacza to, że ich opinia jest dla Ciebie niezwykle istotna. Czy coś innego jest w stanie bardziej zachęcić do korzystania z Twojej oferty?