Kampania czy reklama
Podstawowym krokiem w przygotowaniu własnej kampanii radiowej jest jej zdefiniowanie. Z pewnością w pierwszej kolejności sama kampania w radio skojarzyła Ci się z emisją reklamy Twojej firmy czy oferowanych produktów. Wprawdzie reklama radiowa jest częścią składową kampanii, jednak sama kampania jest zaplanowanym działaniem marketingowym wykorzystującym nie tylko spoty reklamowe, ale również inne narzędzia służące skutecznej promocji.
Podstawowy cel: zainteresować
Celem każdej kampanii, nie tylko radiowej, jest zainteresowanie odbiorcy emitowanym komunikatem. Mogłoby się wydawać, że wzbudzenie zainteresowania za pośrednictwem radia jest o wiele trudniejsze niż na przykład poprzez reklamę telewizyjną. Jednak odpowiednio skonstruowany komunikat, jak również jego oprawa, bardzo często są o wiele bardziej skuteczniejsze niż spoty reklamowe, które kojarzą się telewizyjnym widzom jedynie z przerwą w ulubionym filmie.
Sama reklama radiowa musi oddziaływać na emocje. W tym celu należy wykorzystać odpowiednio dobraną ścieżkę dźwiękową oraz głos lektora przekazującego informację handlową. Dobrana szata muzyczna powinna wywoływać konkretne skojarzenia. Chcesz zareklamować ofertę Twojego biura podróży? Wykorzystaj muzykę kojarzącą się z latem i beztroską. Oferujesz ubezpieczenia komunikacyjne? Niech w Twojej reklamie będzie słyszalny dźwięk samochodowego silnika. Im bliższe skojarzenia emitowanej reklamy z oferowanym przez Ciebie produktem, tym lepiej!
Pamiętaj, że w spocie reklamowym nie ma czasu na umieszczanie zbyt obszernych informacji o produkcie czy usłudze. Elementy, których nie będziesz w stanie zawrzeć w wypowiedzi, postaraj się przenieść na dźwięk i skojarzenia wywoływane przez sam komunikat.