Jak rozreklamować organizowaną przez Ciebie promocję

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 28-06-2012 r.

Promocja to magiczne hasło, które działa na ludzi jak przysłowiowy magnes. Rabaty, gratisy i różnego rodzaju dodatki skłaniają klientów do skorzystania z danej oferty. Jednak organizacja samej promocji nie jest jeszcze kluczem do sukcesu. Każdą z tego rodzaju akcji musisz odpowiednio rozreklamować, aby klienci się o niej dowiedzieli. Jak to zrobić?

Tradycyjnie: stoisko firmy

Jedną z pierwszych form reklamy danej promocji jest stworzenie stoiska konkretnego produktu. Z pewnością wiele razy spotkałeś się w markecie z kolorowym stoiskiem, przy którym sympatyczna hostessa proponowała Ci atrakcyjna ofertę. Ten rodzaj reklamy jest skuteczny w przypadku niewielkich promocji, które skierowane są do konkretnej grupy klientów. Stworzenie stoiska promocyjnego nie wymaga z reguły dużego nakładu finansowego i szczególnie sprawdza się w krótkotrwałych promocjach produktu czy usługi.

Reklama w mediach

Innym sposobem na rozreklamowanie zorganizowanej promocji jest tradycyjna reklama w mediach. Kampania reklamowa w telewizji, radio czy prasie pozwoli na promocję akcji na szeroką skalę. W zależności od charakteru konkretnej akcji możesz zadbać o reklamę regionalną bądź ogólnopolską. Jej skuteczność zależy jednak od wyemitowanego spotu reklamowego, jak również od mediów, w jakich reklama zostanie opublikowana.

Wykorzystaj siłę internetu

Coraz bardziej popularnym sposobem na rozreklamowanie zorganizowanej promocji jest kampania internetowa. Globalna sieć daje obecnie bardzo wiele możliwości na dotarcie z komunikatem do odpowiedniej grupy klientów. Prezentacja promocji na firmowej stronie, blogu czy fanpage`u, odpowiednie wypozycjonowanie strony z promocyjnym produktem, kampania Google AdSense to tylko niektóre sposoby na wypromowanie akcji promocyjnej w sieci. Internet jest też doskonałym medium pozwalającym na zaangażowanie potencjalnych klientów w promocje. Towarzyszy on większości z nas na co dzień. W związku z tym wydrukowanie promocyjnego kuponu uprawniającego do zniżki nie będzie dla nikogo problemem. Natomiast świadomość posiadania bonu uprawniającego np. do rabatu bądź dodatkowego upominku zadziała z pewnością motywująco na klientów.

Sposobów na rozreklamowanie zorganizowanej promocji jest wiele. Jednak bez względu na wybrane medium, każda reklama tego rodzaju akcji powinna być rozsądnie zaplanowana pod kątem grupy docelowej, jak również sposobu konstrukcji komunikatu. Jedynie zaplanowania kampania pozwoli Ci na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów w postaci zwiększonego zainteresowania klientów.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25583 )
Array ( [docId] => 25583 )