Promocja to magiczne hasło, które działa na ludzi jak przysłowiowy magnes. Rabaty, gratisy i różnego rodzaju dodatki skłaniają klientów do skorzystania z danej oferty. Jednak organizacja samej promocji nie jest jeszcze kluczem do sukcesu. Każdą z tego rodzaju akcji musisz odpowiednio rozreklamować, aby klienci się o niej dowiedzieli. Jak to zrobić?
Tradycyjnie: stoisko firmy
Jedną z pierwszych form reklamy danej promocji jest stworzenie stoiska konkretnego produktu. Z pewnością wiele razy spotkałeś się w markecie z kolorowym stoiskiem, przy którym sympatyczna hostessa proponowała Ci atrakcyjna ofertę. Ten rodzaj reklamy jest skuteczny w przypadku niewielkich promocji, które skierowane są do konkretnej grupy klientów. Stworzenie stoiska promocyjnego nie wymaga z reguły dużego nakładu finansowego i szczególnie sprawdza się w krótkotrwałych promocjach produktu czy usługi.
Reklama w mediach
Innym sposobem na rozreklamowanie zorganizowanej promocji jest
tradycyjna reklama w mediach. Kampania reklamowa w telewizji, radio czy
prasie pozwoli na promocję akcji na szeroką skalę. W zależności od
charakteru konkretnej akcji możesz zadbać o reklamę regionalną bądź
ogólnopolską. Jej skuteczność zależy jednak od wyemitowanego spotu
reklamowego, jak również od mediów, w jakich reklama zostanie
opublikowana.
Wykorzystaj siłę internetu
Coraz bardziej popularnym sposobem na rozreklamowanie zorganizowanej
promocji jest kampania internetowa. Globalna sieć daje obecnie bardzo
wiele możliwości na dotarcie z komunikatem do odpowiedniej grupy
klientów. Prezentacja promocji na firmowej stronie, blogu czy fanpage`u,
odpowiednie wypozycjonowanie strony z promocyjnym produktem, kampania
Google AdSense to tylko niektóre sposoby na wypromowanie akcji
promocyjnej w sieci. Internet jest też doskonałym medium pozwalającym na
zaangażowanie potencjalnych klientów w promocje. Towarzyszy on
większości z nas na co dzień. W związku z tym wydrukowanie promocyjnego
kuponu uprawniającego do zniżki nie będzie dla nikogo problemem.
Natomiast świadomość posiadania bonu uprawniającego np. do rabatu bądź
dodatkowego upominku zadziała z pewnością motywująco na klientów.
Sposobów na rozreklamowanie zorganizowanej promocji jest wiele.
Jednak bez względu na wybrane medium, każda reklama tego rodzaju akcji
powinna być rozsądnie zaplanowana pod kątem grupy docelowej, jak również
sposobu konstrukcji komunikatu. Jedynie zaplanowania kampania pozwoli
Ci na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów w postaci zwiększonego
zainteresowania klientów.