Charakterystyka social media marketing
Social media marketing to działania promocyjne prowadzone w internecie, wykorzystujące serwisy społecznościowe, np. Facebook, Nasza-Klasa, Twitter, Linkedln, blogi, mikroblogi, serwisy wiki, fora dyskusyjne lub innego rodzaju kanały interaktywne. Istotą SMM jest tworzenie treści marketingowych, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i zachęcą ich do przekazywania tych treści kolejnym użytkownikom w obrębie społeczności internetowych.
Korzyści social media marketing
Zaletą social media marketingu jest to, że informacje wysyłane przez przedsiębiorców trafiają bezpośrednio do użytkowników i firma na bieżąco może reagować na wiadomości zwrotne i dążyć do modyfikacji swojej oferty oraz dostosowania produktów lub usług do potrzeb konsumentów.
Pozwala również przeprowadzać akcje informacyjne, promocyjne i konkursowe, weryfikować stopień rozpoznawalności firmy oraz oferowanych przez nią produktów i usług, na bieżąco analizować efektywność prowadzonych działań.
Obecność w mediach społecznościowych daje firmie także możliwość dotarcia do potencjalnych partnerów biznesowych.
Dodatkowym plusem SMM jest to, że angażuje on niewielkie środki pieniężne.