Postaw na użyteczność
Posiadając świetny asortyment, ale mało funkcjonalne oprogramowanie przedsiębiorca sam skazuje się na mały obrót miesięczny. Jedynie silnie zmotywowana do zakupu osoba np. taka, która znalazła towar nieoferowany w innych sklepach, sfinalizuje transakcję, lecz będą to rzadkie przypadki. Wyjątkiem będzie sklep, który jest monopolistą w niszy rynkowej. Jednak wtedy może sprowokować innych przedsiębiorców do szybkiego utworzenia konkurencji i przejęcia rynku.
Poza działaniami marketingowymi, przeprowadzeniem badań rynku i posiadaniem świetnego towaru, najważniejsze staje się właściwe oprogramowanie sklepu. Wielu przedsiębiorców stara się oszczędzać na oprogramowaniu lub korzysta z darmowych skryptów. Tę sytuację można porównać do posiadania towaru, rozpoczęcia działań marketingowych i zdobywania klientów, ale braku lokalu, w którym produkty można sprzedawać.
Przedsiębiorca musi zainwestować w dobry skrypt, nawet kosztem działań marketingowych. Z czasem mając mało klientów i korzystając z darmowych metod marketingowych sklep z dobrym oprogramowaniem i towarem zacznie zdobywać stałych klientów i rozpoznawalność, przez co zyska środki na dalszy marketing. Natomiast posiadając kiepskie oprogramowanie a świetny asortyment i budżet na marketing, sklep i tak nie zyska rozgłosu.
Utraconych klientów trudno odzyskać, a zmiana oprogramowania wymaga wyłączenia strony, co sprawia, że w tym czasie nikt nie dokona zakupów, a osoba, która pierwszy raz znajdzie się na stronie sklepu może uznać, że już on nie istnieje. Dlatego też od samego początku należy stawiać na użyteczność i przygotowany na zamówienie skrypt.