Promocja spółki na Facebooku – pomysł nie dla każdego

Data: 19-07-2013 r.

Internet to miejsce, gdzie klienci podejmują konkretne decyzje zakupowe. Dlatego wykorzystanie sieci do promocji firmy może przynieść wymierne korzyści biznesowe przy relatywnie niskich kosztach. Jednak promocja spółki na Facebooku to rozwiązanie nie dla każdego. Firmom, które chcą przenieść działania promocyjne do Internetu w wyborze odpowiednich narzędzi pomóc mogą agencje marketingu internetowego.

Zakres działań internetowych agencji PR jest dość szeroki. Wybór kanałów komunikacji jest kwestią wymagającą wiedzy i doświadczenia. Trzeba mieć świadomość, że nie każdy kanał komunikacji w sieci będzie odpowiedni dla wszystkich firm, np. promocja spółki na Facebooku nie jest dobrym rozwiązaniem dla każdego. Dlatego warto poszukać takiej agencji, która doradzi w tym zakresie. Za przygotowanie oferty nie zapłacimy ani grosza.

Wybór agencji

 

Agencje możemy podzielić na takie, które specjalizują się tylko w wybranych elementach promocji lub świadczą usługi full service. Siłą agencji z pierwszej grupy jest atrakcyjna cena, indywidualne podejście do klienta i głęboka znajomość tematu, którym się zajmują. Z kolei agencje full service mają w swoich szeregach specjalistów z wielu dziedzin i mogą łączyć ze sobą rozmaite usługi, zwiększając tym samym skuteczność działań.

Efektywność działań

W działaniach PR – zarówno internetowym, jak i „klasycznym” – trudno o ilościowe wskaźniki skuteczności. Trudno bowiem przedkładać dziesięć publikacji na niszowych serwisach internetowych ponad jedną w Onet.pl. Nie warto również liczyć fanów na popularnych serwisach społecznościowych, bo bez problemu można ich kupić na portalu aukcyjnym, dlatego promocję spółki na Facebooku trzeba dokładnie zaplanować.

Działania PR nie są również bezpośrednim wsparciem sprzedaży – żadna szanująca się agencja nie zdecyduje się na podpisanie umowy, w której będzie zobowiązana do generowania sprzedaży linkując do sklepu internetowego klienta z forów internetowych.

Efektywność działań PR można jednak zmierzyć. Dużą pomocą będzie ustalenie realnych celów komunikacji i konsekwentne realizowanie tego planu.

Koszty i formalności

W branży PR najczęściej spotykane są umowy terminowe. Standardowo podpisywane są na sześć miesięcy, ale w przypadku niektórych usług (np. marketingu szeptanego) możliwe jest skrócenie tego okresu do jednego kwartału.

Każda umowa powinna precyzyjnie określać zakres działań agencji, a także sposób kontaktu z firmą. Praktyką jest wprowadzanie do umów danych kontaktowych osób odpowiedzialnych za realizowanie działań – zarówno po stronie klienta, jak i agencji. Zapewnienie możliwości szybkiego kontaktu z klientem daje agencji szansę na poinformowanie np. o negatywnych wpisach na forach internetowych lub o niezbyt pochlebnej publikacji na portalu. Warto pamiętać, że w przypadku działań PR w Internecie czas reakcji często liczy się w minutach, a nie w dniach.

Michał Stankiewicz, kierownik działu PR w agencji Artefakt.pl


Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25626 )
Array ( [docId] => 25626 )