Skąd pozyskać kontakty do e-mail marketingu

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 31-07-2012 r.

E-mail marketing jest jedną ze skuteczniejszych metod marketingowych. Jeżeli zależy Ci na efektywnej kampanii reklamowej, powinieneś wykorzystać to narzędzie. Skąd jednak pozyskać kontakty do e-mail marketingu?

Twoja strona internetowa bazą podstawową

Jeżeli prowadzisz działalność internetową, z pewnością posiadasz własną stronę www, która jest wizytówką Twojej firmy. Taką stronę warto wykorzystać nie tylko w celu promocji, ale również do zdobywania kontaktów mailowych. Zarówno na stronie głównej, jak też podstronach powinieneś umieścić formularz pozwalający na zapisanie się do newslettera.

Umieszczenie formularza na podstronach jest istotne ze względu na to, że wielu użytkowników będzie odwiedzało Twoją witrynę bezpośrednio z wyników wyszukiwania Google i w ogóle nie zajrzy na stronę główną.

Zakupy i szkolenia okazją do zdobycia maila

Innym, skutecznym sposobem na zdobycie kontaktów do e-mail marketingu jest wyrażenie zgody klienta na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych podczas dokonywania zakupów na Twojej stronie. Opcja powinna być dostępna bez względu na to, czy za pośrednictwem Twojej strony internetowej można kupić kosmetyki, ubrania czy szkolenie.

W sytuacji, kiedy klient jest zadowolony z obsługi i jakości oferowanych produktów, z reguły wyraża zgodę na przesyłanie dodatkowych informacji marketingowych. Warto to wykorzystać i skutecznie poszerzać swoją bazę kontaktów.

 

Po prostu zapytaj o zgodę na wysłanie oferty marketingowej

Sposobem na pozyskanie kontaktów jest wysłanie do grupy użytkowników zapytania o zgodę na wysłanie oferty marketingowej. Pamiętaj, że wysłanie samej oferty swojej firmy bez wyraźnej zgody klienta jest niezgodne z prawem. Jeśli posiadasz bazę adresów e-mail, ale nie masz zgód konkretnych klientów na przesłanie wiadomości marketingowych, w pierwszej kolejności powinieneś wysłać do nich wiadomości z zapytaniem, czy mają ochotę na otrzymanie tego rodzaju wiadomości.

Śledząc liczbę odpowiedzi klientów, będziesz mógł w prosty sposób określić zainteresowanie Twoim produktem, jak też sprawdzić aktualność posiadanych adresów e-mail.

Zdobycia kontaktów do e-mail marketingu nie jest trudne. Koniecznym warunkiem, jaki musi być spełniony, abyś mógł wykorzystać posiadane adresy, jest otrzymanie wyraźnej zgody użytkownika na otrzymywanie informacji o charakterze marketingowym. Wysyłanie tego rodzaju wiadomości bez zgody klienta jest karane.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25597 )
Array ( [docId] => 25597 )