Twoja strona internetowa bazą podstawową
Jeżeli prowadzisz działalność internetową, z pewnością posiadasz własną stronę www, która jest wizytówką Twojej firmy. Taką stronę warto wykorzystać nie tylko w celu promocji, ale również do zdobywania kontaktów mailowych. Zarówno na stronie głównej, jak też podstronach powinieneś umieścić formularz pozwalający na zapisanie się do newslettera.
Umieszczenie formularza na podstronach jest istotne ze względu na to, że wielu użytkowników będzie odwiedzało Twoją witrynę bezpośrednio z wyników wyszukiwania Google i w ogóle nie zajrzy na stronę główną.
Zakupy i szkolenia okazją do zdobycia maila
Innym, skutecznym sposobem na zdobycie kontaktów do e-mail marketingu jest wyrażenie zgody klienta na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych podczas dokonywania zakupów na Twojej stronie. Opcja powinna być dostępna bez względu na to, czy za pośrednictwem Twojej strony internetowej można kupić kosmetyki, ubrania czy szkolenie.
W sytuacji, kiedy klient jest zadowolony z obsługi i jakości oferowanych produktów, z reguły wyraża zgodę na przesyłanie dodatkowych informacji marketingowych. Warto to wykorzystać i skutecznie poszerzać swoją bazę kontaktów.