Skuteczna strategia marketingowa - uwzględnienie starszych osób

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 31-08-2012 r.

Strategie marketingowe kojarzą się z reguły z ukierunkowaniem na młodych klientów. Osoby starsze często są pomijane w działaniach reklamowych. Wbrew pozorom jest to bardzo duży błąd. Dlaczego powinieneś docenić seniorów w swojej strategii marketingowej?

Głównym błędem marketingowców w tworzeniu strategii marketingowej jest traktowanie osób starszych jako tych, którzy stanowią gorszą kategorię niż młodsi przedstawiciele społeczeństwa. Być może część z nich nie zna się na najnowszych technologiach i nie wyznaje postępowych poglądów, jednak nie oznacza to, że nie mogą stać się Twoimi klientami. Poza tym warto pamiętać, że Ci, którzy teraz są w grupie klientów w średnim wieku, za kilka czy kilkanaście lat powiększą grupę seniorów. Chyba warto myśleć długofalowo i doceniać lojalność klientów, a nie ich wiek.

Fakt, że ktoś jest starszy, nie jest wcale równoznaczny z tym, że nie ma żadnych potrzeb. Coraz więcej osób oszczędza na emeryturę, aby po zakończeniu pracy zawodowej zrealizować własne niewielkie marzenia, na które dotąd nie było czasu. Osoby starsze są coraz częściej ciekawe nowinek rynkowych i – mimo swojego wieku – chętnie sięgają po to, co nieznane.

Seniorzy są bardzo świadomymi swoich potrzeb konsumentami. Marketingowcy pomijając tę grupę docelową, skutecznie odbierają im szansę realizowania swoich marzeń. Wbrew pozorom osoby te potrzebują czegoś więcej, aniżeli jedynie ubezpieczenia na wypadek śmierci.

 

Pomijając osoby starsze w swojej strategii marketingowej ograniczasz znacznie grupę swoich potencjalnych klientów. Wiek nie powinien być mierzony przez Ciebie ilością lat, lecz siłą ducha i posiadaną energią. Poza tym emeryci są naprawdę dużą siłą nabywczą, którą warto wykorzystać. Uwzględnienie ich w Twojej strategii marketingowej będzie skutecznym magnesem przyciągającym tę grupę społeczną. Zauważenie ich potrzeb będzie równoznaczne z ich docenieniem, co jest niezwykle rzadkie na współczesnym rynku. Warto wykorzystać tę okazję, zanim inni zrozumieją, jaki robią błąd.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Bardzo ważne jest to, aby w swoich działaniach marketingowych uwzględniać pokolenie osób starszych, bo oni też mogą być atrakcyjną grupą docelową. Ja prowadzę esklep i bardzo dobrze sprawdza się marketing smsowy, który prowadzę poprzez platformę playsms.pl. Taka bezpośrednia forma wiadomości, jaką jest sms, jest niezwykle skuteczna.

Ocena użytkownika:
5
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25603 )
Array ( [docId] => 25603 )