Głównym błędem marketingowców w tworzeniu strategii marketingowej jest traktowanie osób starszych jako tych, którzy stanowią gorszą kategorię niż młodsi przedstawiciele społeczeństwa. Być może część z nich nie zna się na najnowszych technologiach i nie wyznaje postępowych poglądów, jednak nie oznacza to, że nie mogą stać się Twoimi klientami. Poza tym warto pamiętać, że Ci, którzy teraz są w grupie klientów w średnim wieku, za kilka czy kilkanaście lat powiększą grupę seniorów. Chyba warto myśleć długofalowo i doceniać lojalność klientów, a nie ich wiek.
Fakt, że ktoś jest starszy, nie jest wcale równoznaczny z tym, że nie ma żadnych potrzeb. Coraz więcej osób oszczędza na emeryturę, aby po zakończeniu pracy zawodowej zrealizować własne niewielkie marzenia, na które dotąd nie było czasu. Osoby starsze są coraz częściej ciekawe nowinek rynkowych i – mimo swojego wieku – chętnie sięgają po to, co nieznane.
Seniorzy są bardzo świadomymi swoich potrzeb konsumentami. Marketingowcy pomijając tę grupę docelową, skutecznie odbierają im szansę realizowania swoich marzeń. Wbrew pozorom osoby te potrzebują czegoś więcej, aniżeli jedynie ubezpieczenia na wypadek śmierci.