Założenie konta
W pierwszej kolejności należy zarejestrować się jako użytkownik w specjalnym systemie udostępnionym przez Ministerstwo Sprawiedliwości po adresem https://ems.ms.gov.pl/ Proces rejestracyjny polega na wypełnieniu formularza rejestracyjnego z danymi osobistymi, adresami oraz numerami kont bankowych. Po przesłaniu formularza rejestracyjnego należy aktywować konto klikając w link aktywacyjny przesłany na adres e-mail podany w procesie rejestracji.
Wypełnienie formularza rejestracyjnego S-24 i wygenerowanie dokumentów
Przed przystąpieniem do złożenia wniosku należy przygotować podstawowe informacje dotyczące:
- umowy spółki,
- sądu rejestrowego właściwego według siedziby spółki,
- listy wspólników, członków organów spółki,
- udziału wspólników,
- danych adresowych.
Wprowadzenie powyższych danych do systemu spowoduje automatyczne wygenerowanie wniosku rejestracyjnego wraz z niezbędnymi dokumentami w postaci umowy spółki, listy wspólników i oświadczenia o wniesieniu wkładu na pokrycie kapitału zakładowego spółki.
Co istotne, możliwość wygenerowania powyższych dokumentów pojawi się dopiero po uprzednim wypełnieniu formularza wniosku o rejestrację spółki. Na tym właśnie etapie widać główne korzyści dla przedsiębiorców z wprowadzonej regulacji, które polegają na ominięciu wymogu ponoszenia kosztów notarialnych związanych z zawarciem umowy spółki.
Podpis
Gotowy formularz wraz z dokumentami należy w następnej kolejności zaopatrzyć podpisem elektronicznym. Ważne jest, aby wszystkie osoby podpisujące dokumenty dysponowały aktywnym kontem w systemie, oznacza to, że konto takie musi mieć każdy wspólnik. Forma podpisu elektronicznego jest dowolna.