Usprawnienie systemu obsługi reklamacji

Autor: Bartłomiej Zamostny
Data: 08-11-2014 r.

Nawet jeśli traktuje się indywidualnie każde zgłoszenie reklamacyjne i utrzymuje się telefoniczny kontakt ze swoim odbiorcą, można usprawnić swój system obsługi reklamacji. Na rynku pojawiają się bowiem coraz częściej programy informatyczne wspomagające m.in. proces reklamacyjny.

Dzięki nim szybciej odnajdzie się właściwą odpowiedź i przekaże się ją czekającemu na reakcję klientowi.

 

Przykładem takiego programu informatycznego może być NNR-Pro (firmy DMS-Komputery), który pozwala na rejestrację zgłoszeń dotyczących:

  • niezgodności wykrytych podczas kontroli,

  • auditu nadzoru wyrobu lub nadzoru procesu,

  • reklamacji wewnętrznych oraz

  • reklamacji zgłaszanych przez klientów.

NNR-Pro przyspiesza wystawianie dokumentów reklamacyjnych (protokół reklamacyjny), a a także umożliwia analizę w szerokim zakresie zapisów (niezgodności, reklamacji) zawartych w rejestrach zgłoszeń.

Innym przykładem oprogramowania dla firm jest informatyczne narzędzie Ordino (firmy TOT.NET). Jest to specjalistyczne wielomodułowe oprogramowanie. Jeden z jego modułów dedykowany jest zarządzaniu procesami reklamacji od odbiorców.

Może on skuteczne usprawnić reklamacje w zakresie:

  • przyjmowania reklamacji,

  • ich rejestracji,

  • rozliczania,

  • kontaktowania się z osobami odpowiedzialnymi za proces reklamacji w przedsiębiorstwie,

  • podejmowania działań natychmiastowych i długofalowych w zakresie podnoszenia jakości produktów.

Przeprowadzone w programie analizy umożliwiają określenie czynników wpływających na jakość wytwarzanych wyrobów. Ułatwiają też ustalenie przyczyny reklamacji. W oparciu o zarejestrowane dane można uzyskać raport informujący o ilości reklamowanej w rozbiciu na rodzaj wady.

  Dzięki programom informatycznym wspomagającym proces obsługi reklamacji można:

  • wyeliminować dokumentację papierową,

  • kontrolować stan realizacji zgłoszeń,

  • analizować zgłoszone reklamacje,

  • budować bazę wiedzy niezgodności i reklamacji – dzięki niej określisz działania naprawcze, efektywne ekonomicznie i prowadzące do poprawy produktywności,

  • rozpoznawać niepożądane odstępstwa i trendy,

  • wyodrębnić wyroby, które przynoszą straty z uwagi na złą jakość.

Bartłomiej Zamostny

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Całkiem ciekawy wybór, ale w mojej firmie korzysta się z jednego narzędzia we wszystkich działach. Jest nim system CRM Kamflex, który służy jako skuteczny program do reklamacji, fakturowania i zarządzania pracownikami i klientami. Pozwala na przeglądanie transakcji, wycofanie towaru z magazynu lub wewnętrzne przeniesienie, posiada moduł z kosztami, więc rozliczenie też jest możliwe i w dodatku można na podstawie aktualizowanych danych wyciągać wnioski i analizować procesy zachodzące wewnątrz firmy. Jak dla mnie oprogramowanie jest super i naprawdę się sprawdza przez swoją wielofunkcyjność.

Ocena użytkownika:
3
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 36089 )
Array ( [docId] => 36089 )