Każda firma chcę przyciągać do siebie najlepszych pracowników, jak również zatrzymać te talenty u siebie. W skutek rozwoju technologii obecnie toczą się prawdziwe wojny o zasoby ludzkie.
Rodzaje employer brandingu
Rozróżniamy employer branding wewnętrzny i employer branding zewnętrzny.
Ten pierwszy (nazywany też employee brandingiem) ma za zadanie stworzenie przyjaznych warunków pracy i możliwości rozwoju u obecnych pracowników. W tym celu najważniejsze jest stworzenie odpowiedniego systemu motywacyjnego – organizowane są wyjazdy integracyjne, cykliczne spotkanie firmowe, newslettery, szkolenia doskonalące umiejętności pracowników.
Employer branding zewnętrzny ma stwarzać pozytywny odbiór firmy jako pracodawcy. Dobrymi przykładami takich praktyk są: uczestnictwo w targach pracy, aktywna promocja na uczelniach w postaci warsztatów, praktyk i staży, budowanie atrakcyjnych ofert pracy, prowadzenie profili na stronach społecznościowych typu Linkedin.com, GoldenLine.pl, wykorzystywanie takich kanałów komunikacji jak mikroblogi.