Nazwa firmy jest jednym z najbardziej istotnych elementów funkcjonowania przedsiębiorstwa. W dużym stopniu to od niej zależy, czy klienci zostaną zachęceni do skorzystania z usług przedsiębiorstwa czy nie. Jak wybrać właściwą nazwę firmy w epoce globalizacji?
Powiązana nazwy z działalnością firmy
Zasadniczą kwestią w odpowiednim wyborze nazwy przedsiębiorstwa jest dobranie jej w taki sposób, aby bez problemu kojarzyła się z działalnością firmy. Ciekawie brzmiąca, anglojęzyczna nazwa przedsiębiorstwa być może wzbudzi zainteresowanie i będzie ciekawie brzmiała. Jednak jeżeli nie powiążemy jej z charakterem działalności, klienci będą mieli trudności z rozpoznaniem rodzaju oferowanych produktów czy usług. Wprawdzie mogą zawsze sięgnąć po folder opisujący charakter Twoich usług, zastanów się jednak, ilu klientów ma na to czas?
Dostępność domeny internetowej
Większość przedsiębiorców jest świadomych tego, że strona internetowa
jest obecnie podstawą w skutecznej promocji przedsiębiorstwa. Z tego
względu wybierając nazwę firmy, często zwracają również uwagę na
dostępność domeny internetowej o tej nazwie. Pokrywanie się nazwy
przedsiębiorstwa z adresem www strony internetowej znacznie ułatwia
odnalezienie w sieci informacji.
Poruszając kwestię wyboru domen, należy zwrócić uwagę na wybór jej
końcówki tzw. suffix. Korzystając z polskich stron internetowych,
większość z nas przyzwyczaiła się do tego, że strona kończy się z reguły
.pl. Jednak zarejestrowanie domeny z nazwą firmy tylko z jedną końcówką
może być nieco ryzykowne. Dlaczego? Musisz pamiętać, że w internecie
może powstać strona z nazwą Twojej firmy, która będzie kończyła się na
szereg innych domenowych końcówek (m.in. com czy eu). Klienci, kojarząc
nazwę Twojego przedsiębiorstwa, z pośpiechu często mogą trafiać na
zupełnie inne strony internetowe, które z Twoją firmą nie będą powiązane
(będą posiadały jedynie taką samą nawę domeny).
Jak uniknąć podobnych
sytuacji? Wybierając nazwę firmy i rejestrując domenę, warto jest
zarejestrować domeny o tej samej nazwie, które kończą się na szereg
innych popularnych końcówek. Nie musisz wcale budować strony na każdej z
tych domen. Wystarczy, że je zarejestrujesz na własną firmę i w ten
sposób zablokujesz dostęp do tych nazw innym podmiotom.
Wybór nazwy firmy nie jest trudny. Powinna nawiązywać do działalności
przedsiębiorstwa, jak również dawać możliwość zarejestrowania jej w
domenie internetowej.
Zobacz także: