Szanse i zagrożenia przy zakładaniu salonu kosmetycznego

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 17-08-2012 r.

Otwarcie salonu kosmetycznego wydaje się lepszym pomysłem niż otwarcie solarium lub salonu fryzjerskiego. W naszym kraju konkurencja na tym polu wciąż nie jest tak rozwinięta jak na zachodzie i brakuje salonów kosmetycznych z prawdziwego zdarzenia. Jednak wciąż należy przyjrzeć się swoim możliwościom i lokalnym konkurentom.

Szanse

Posiadając wartościowy biznesplan i przeprowadzoną dokładną analizę rynku, salon kosmetyczny może okazać się bardzo dochodowym biznesem. W Polsce nadal istnieje mnóstwo salonów, które oferują zaledwie dwie lub trzy usługi. Dlatego też salon kosmetyczny na wzór zachodnich, z kompleksowym zakresem usług, ma szansę uzyskać znaczącą przewagę na rynku.

Wypracowanie przewagi będzie miało przełożenie na ilość klientów oraz wysokość miesięcznych zarobków. Warto od samego początku zainwestować w doświadczoną, w pełni wykwalifikowaną kadrę. To od niej zależy, czy drogi sprzęt zostanie należycie wykorzystany, a uzyskany efekt zadowoli klienta.

Należy pamiętać, że wykwalifikowana kosmetyczka nie tylko przeprowadzi zabieg, ale również będzie w stanie doradzić klientowi, jak może on dbać o swoją urodę. Zadowolenie klientów ma kluczowy wpływ na odniesienie sukcesu.

Zagrożenia

Głównym zagrożeniem jest zwiększająca się konkurencja, często zdolna do posunięć prowadzących do odbicia innym salonom klientów. Jednak zagrożenie z jej strony zmniejsza się, jeżeli przedsiębiorca jest właściwie przygotowany do prowadzenia własnej działalności. Dobrej jakości sprzęt, usługi, personel i wartościowa oferta skutecznie potrafią zyskać lojalność klientów.

Jednak te wartości mogą stanowić również zagrożenie. Jest to spowodowane początkowymi kosztami, jakie będzie musiał ponieść przedsiębiorca. W skrajnej sytuacji, w przypadku problemów z pozyskaniem klientów, może być on zmuszony ogłosić upadłość. Koszty rozpoczęcia działalności są różne, jednak chcąc zapewnić od samego początku kompleksową obsługę, trzeba być przygotowanym na wydatek przekraczający nawet ćwierć miliona złotych.

Zobacz też:

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Bardzo dobry oraz wartościowy materiał. W branżach takich jak fryzjerstwo czy kosmetologia centrum zainteresowań stawia się potrzeby, pragnienia oraz ograniczenia klientów. W utrzymaniu moich konsumentów pomaga mi system CRM Kamflex. Jest łatwy w obsłudze, ułatwia zarządzanie kontaktami, wydarzeniami i kampaniami. Jest idealnym miejscem do przechowywania danych klienta. Nie zamieniłabym go na żaden inny. Pozdrawiam.

Ocena użytkownika:
5
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26062 )
Array ( [docId] => 26062 )