Szanse
Szanse na zaistnienie na rynku nauki języków obcych zależy w największym stopniu od jakości i cen oferowanych przez naszą placówkę. Na tym silnie konkurencyjnym rynku szansą na zdobycie lojalnych klientów jest organizowanie kursów na wysokim poziomie i po cenach atrakcyjnych dla kursantów.
W miastach nie brakuje chętnych do nauki języków obcych, jednak klienci najczęściej wybierają placówki godne zaufania, gdyż dla większości z nich kursy są sporym wydatkiem. Dlatego tak ważne jest zdobycie wykwalifikowanej kadry pracowniczej, która jak najszybciej przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności marki na lokalnym rynku. Dodatkowym bodźcem zachęcającym do wyboru naszej szkoły mogą być rabaty i promocje na najpopularniejsze kursy lub zniżki w momencie przedłużenia kursu na następny semestr.
Lokalizacja naszej placówki ma również spore znaczenie, ponieważ będzie wpływać na strategię działania całego przedsiębiorstwa. Prowadząc szkołę językową w małym mieście najlepiej stworzyć ofertę zawierającą kursy najpopularniejszych obecnie języków, czyli angielskiego, niemieckiego oraz francuskiego lub hiszpańskiego. Natomiast oferta skierowana do mieszkańców wielkich miast może być urozmaicona o kursy w nieco bardziej egzotycznych językach, co podniesie prestiż szkoły.