Znalezienie swoich mocnych stron
Najważniejsze to znaleźć dziedzinę lub cechę, która niewątpliwie jest Twoją mocną stroną, w której czujesz się dobrze i dzięki niej osiągasz sukces. Pomóc w tym może wypisanie tych rzeczy na kartce. Uwzględnij także swoje wrodzone talenty oraz umiejętności, które nabyłeś podczas pracy. Możesz także zapytać swoich znajomych i rodzinę w czym, według nich, jesteś naprawdę dobry. Zastanów się jakie czynności należące do Twoich obowiązków służbowych sprawiają Ci satysfakcję i które z Twoich działań przyniosły Ci sukces.
W rozwijaniu umiejętności, które są Twoimi atutami mogą pomóc specjalnie przygotowywane warsztaty lub proste ćwiczenia, które można wykonywać samodzielnie. Na rynku dostępnych jest wiele książek zawierających strategie wykorzystywania mocnych stron.
Rozwój
Twoje mocne strony pomogą zwiększyć Ci produktywność na stanowisku pracy. Z tego na pewno ucieszy się Twój pracodawca. Rozwój Twoich atutów w dziedzinie kontaktów międzyludzkich może pomóc Ci zostać docenionym i zauważonym w zespole. A to w połączeniu ze zdolnościami przywódczymi może zaowocować awansem. Rozwijanie asertywności, umiejętności słuchania i wyczulenia na potrzeby innych osób może przynieść przełom w kontaktach z kontrahentami i innymi pracownikami.
Niekiedy może się zdarzyć, że najlepszym sposobem na zrealizowanie swojego potencjału jest założenie własnej działalności gospodarczej. Ważne jest, żeby zachować równowagę i swoimi mocnymi stronami nie ograniczać i zagłuszać swoich współpracowników.