Jak zorganizować własną kampanię rekrutacyjną na rynku pracy

Kategoria: HR
Autor: Kulik Katarzyna
Data: 06-04-2012 r.

W poszukiwaniu wymarzonej pracy nie możesz liczyć na łut szczęścia. To, czy znajdziesz odpowiednie dla siebie zajęcie, w największym stopniu zależy od Ciebie. Dlatego powinieneś pomyśleć o zorganizowaniu własnej kampanii na rynku pracy.

Stwórz własną wizytówkę

Poszukując pracy musisz pamiętać, że nikt nie będzie chciał Cię na siłę poznać. Z tego względu powinieneś solidnie przygotować własną wizytówkę.

Najłatwiejszym sposobem na wiarygodną prezentację swoich zalet jest poprawnie opracowane CV. Tworząc ten dokument, powinieneś skupić swoją uwagę nie tylko na dotychczasowym doświadczeniu czy zdobytych umiejętnościach, ale również na cechach wyróżniających Cię spośród innych osób poszukujących pracy. Nie bój się wykazywać własnych zalet. Oczywiście pod warunkiem, że są one prawdziwe.

Pozwól o sobie przeczytać

W czasie poszukiwania pracy nie możesz zapomnieć o sile Internetu. To właśnie globalną sieć powinieneś szczególnie wykorzystać w promocji swojej osoby.

Przygotowane CV umieść na różnego rodzaju serwisach internetowych. Do najpopularniejszych należą goldenline.pl, linkedin.com czy profeo.pl.

Swój życiorys opublikuj również w portalach pośredniczących w poszukiwaniu pracy. Gotowe CV na jobalert.pl czy pracuj.pl nie tylko pozwolą Ci na szybszą aplikację na interesujące Cię stanowiska, ale dadzą również duże szanse na zainteresowanie się Twoją osobą przez potencjalnych pracodawców korzystających z usług serwisu.

 

Rozreklamuj się wśród znajomych

Oprócz własnej kampanii rekrutacyjnej w sieci powinieneś również poinformować swoich znajomych o tym, że szukasz zatrudnienia. Po co? Tzw. "poczta pantoflowa" jest jednym z najszybszych kanałów przepływu wszelkich informacji. Wprawdzie Twój znajomy może nie będzie potrzebował pracownika, ale być może będzie znał kogoś, kto będzie miał wolny wakat? Przesłanie swojego CV przyjacielowi nic nie będzie Cię kosztować, a może okazać się przepustką do Twojej zawodowej kariery.

O własną reklamę powinieneś zadbać nie tylko wśród znajomych, ale również na portalach społecznościowych. Dołącz do branżowych grup tematycznych i aktywnie uczestnicz w dyskusjach. Dzięki własnej aktywności nie tylko będziesz miał okazję do wyrażenia swojej opinii czy zdobycia nowych informacji, ale jednocześnie będziesz tworzył sobie wizerunek specjalisty w danej dziedzinie. A przecież specjaliści są ciągle poszukiwani przez pracodawców.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26291 )
Array ( [docId] => 26291 )