Kierownik na szkoleniu
Szkolenie kadry kierowniczej zapewnia przedsiębiorstwu pracowników o odpowiednich kompetencjach menadżerskich. Pozwoli to na sprostanie wyzwaniom stojącym przed firmą.
Zazwyczaj do systemu rozwoju zalicza się trzy cele stawiane kierownictwu:
- selekcja kierowników – pracodawca musi wybrać osoby o odpowiednim potencjale. Następnie trzeba zapewnić im narzędzia rozwoju, np. wysyłanie na kursy i szkolenia,
- utworzenie odpowiedniej atmosfery pracy. Jasno określone zasady rozwoju kariery zwiększą motywację kierowników, co bezpośrednio przełoży się na ich wzmożony samorozwój,
- stawianie kierownictwu łatwo weryfikowalnych zadań, które mają związek z podwyższeniem jakości wykonywanej przez nich pracy.
Szkolenie personelu
Szkoleniu personelu powinno nastąpić po ocenie zapotrzebowania firmy na odpowiednich ekspertów. Po ustaleniu kierunku rozwoju przedsiębiorstwa kadra zarządzająca powinna wyznaczyć spotkanie z wybranymi pracownikami. Pamiętaj jednak, że ścieżka rozwoju zawodowego powinna być dostępna dla każdego.
Szkolenia muszą być dobrane według osobistych preferencji pracownika dotyczących obranej ścieżki jego kariery. Nie należy narzucać pracownikowi odgórnie ścieżki rozwoju. Zmniejsza to motywację oraz odbija się na autorytecie pracodawcy.