Jakie wybrać studia do pracy w reklamie

Kategoria: HR
Autor: Stwora Sylwia
Data: 30-05-2012 r.

Grafika na ASP, wszelkiego rodzaju filologie, dziennikarstwo, zarządzanie i marketing, socjologia. To tylko niektóre z kierunków studiów, po ukończeniu których będziesz miał szansę na zatrudnienie w agencji reklamowej. Aby dokonać wyboru odpowiedniej ścieżki edukacji, zastanów się, jakie stanowisko chciałbyś zajmować w agencji. Ta decyzja w znacznej mierze determinuje wybór kierunku studiów.

Copywriter

Powszechnie znany jako twórca tekstów reklamowych. Powinien mieć lekkie pióro, bardzo dobrze znać języki szczególnie polski, być osobą kreatywną i oczytaną. Jeśli chcesz pracować w tym zawodzie warto, abyś ukończył dziennikarstwo, filologię zwłaszcza polską, kulturoznawstwo, psychologię czy socjologię, czyli studia które nauczą cię wnikliwego, kreatywnego i analitycznego myślenia, spowodują, że będziesz oczytany oraz pomogą ci nabyć umiejętności językowych.

Account

W agencji reklamowej istnieje kilka stanowisk account m.in. acount director, account planner czy aacount manager. Wszyscy w różnym stopniu zajmują się przede wszystkim opieką oraz obsługą klienta. Praca na tym stanowisku wiąże się posiadaniem wykształcenia technicznego. Osoba chcąca pracować jako account powinna wybrać studia na kierunku zarządzanie i marketing, najlepiej ze specjalnością reklama i promocja, zarządzanie zasobami ludzkimi lub marketing medialny.

Grafik

W agencji reklamowej może być potrzebny grafik kreatywny, zajmujący się głównie projektowaniem lub operator DTP, który odpowiada za skład komputerowy i opracowanie techniczne materiałów. Na oba stanowiska, jak i na inne związane z grafiką, preferowani są absolwenci uczelni technicznych, artystycznych lub szkół plastycznych. W przypadku operatorów DTP optymalnym rozwiązaniem są studia na kierunku informatyka ze specjalnością grafika komputerowa. Grafik kreatywny zwykle powinien być absolwentem ASP.

W agencji reklamowej ważną osobą jest również Art director, czyli tzw. dyrektor artystyczny, zajmujący się wizualną stroną projektów reklamowych m.in. projektuje grafikę oraz układa elementy layoutu. Osoba myśląca o pracy w tym zawodzie powinna studiować na Akademii Sztuk Pięknych lub uczyć się w szkole plastycznej.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26366 )
Array ( [docId] => 26366 )