Wyznaczenie i usystematyzowanie celów
Podstawowym krokiem w ZPC jest jasne określenie celów przedsiębiorstwa. Istotne jest również usystematyzowanie wiedzy związanej z kierunkiem dążenia firmy. O planach Twojego przedsiębiorstwa powinien być poinformowany każdy pracownik. Każdy z nich bowiem ma zasadniczy wkład w dążeniu do osiągnięcia tego celu i musi mieć świadomość, w jaki sposób może pomóc w dotarciu do niego.
Oparcie działań o schemat organizacyjny
W ZPC niezwykle istotne jest dokładne rozplanowanie działań służących do realizacji założonych celów. Pomocny w tym będzie schemat organizacyjny przedsiębiorstwa. Będąc świadomym, co chcesz osiągnąć, powinieneś rozdzielić pracę pomiędzy poszczególne jednostki organizacyjne Twojej firmy. Do sukcesu konieczne jest działanie zespołowe. Każdy z działów, jak też każdy z pracowników powinien znać swój zakres obowiązków związanych z realizacją wspólnej polityki przedsiębiorstwa. Tylko dzieląc zadania, będziesz w stanie osiągnąć sukces.