Obowiązki pracodawcy
Pracodawca ma obowiązek dostarczyć Ci sprzęt niezbędny do wykonywania pracy w formie telepracy (telefon, komputer itp.) oraz ubezpieczyć ten sprzęt. Koszty instalacji, serwisu, eksploatacji czy konserwacji tego sprzętu powinny być również pokrywane przez pracodawcę. Pracodawca ma także obowiązek zapewnić Ci pomoc techniczną i niezbędne szkolenia w zakresie obsługi sprzętu.
Możecie też uzgodnić, że będziesz pracował na własnym sprzęcie. W takim wypadku pracodawca musi Ci wypłacić ekwiwalent pieniężny w uzgodnionej między Wami wysokości. Wysokość ekwiwalentu powinna być ustalona przy uwzględnieniu m.in. cen rynkowych sprzętu.
Pracodawca ma też obowiązek określenia zasad ochrony danych, które Ci przekazuje. W miarę potrzeb powinien Cię przeszkolić w tym zakresie.
Wreszcie pracodawca ma obowiązek określenia działu, w którym znajduje się Twoje stanowisko pracy oraz wskazania osoby, z którą będziesz współpracował oraz która będzie upoważniona do kontroli w miejscu, gdzie będziesz wykonywał pracę.