Peugeot 208 stworzony został by konkurować z takimi autami, jak m.in. Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207, Citroen C3, Toyota Yaris, Honda Jazz, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20.
Ponieważ jednak auto jest na rynku zupełnie nowe, przybliżymy nieco jego poprzednika, model 207. Do zalet modelu 207 zaliczyć można dobry układ jezdny oraz dobrą ergonomię. Minusem 207-ki według niektórych użytkowników tego modelu, jest duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych oraz niekorzystny stosunek jakości do ceny. Auta te nie były tanie, zaś miewały problemy z elektryką, co jest zresztą przypadłością wielu francuskich aut.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Peugeota 208 w podstawowej odmianie wyposażenia Access z silnikiem benzynowym 1.0 69 KM VTi, dysponować trzeba kwotą 39 900 zł. Pięciodrzwiowa odmiana Active z silnikiem benzynowym 1.4 95 KM VTI to wydatek rzędu 49 900 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.4 68 KM HDI 56 400 zł. Najdroższa wersja Allure hatchback 5d z silnikiem diesla 1.6 115 KM e-HDI kosztuje aż 69 300 zł.