Skoda Fabia to swoisty fenomen rynkowy. Mimo, że czeskie auto nie jest wyjątkowo ładne i ani szczególnie przyjemnie wykończone, ani też jak się wielu osobom wydaje tanie, od kilku, a nawet kilkunastu lat sprzedaje się świetnie. Pierwsza generacja Fabii zadebiutowała w 1999 roku i wytwarzana była do 2008 roku jako 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz sedan. W 2007 roku zadebiutowało II wcielenie popularnej Fabii, występujące w odmianach hatchback 5d i kombi, produkowane jest od 2007 roku.
Najwięksi rynkowi rywale Skody Fabii, to m.in.: Renault Clio, Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Citroen C3, Toyota Yaris, Honda Jazz, Seat Ibiza, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20. Do zalet Fabii na pewno należą dobre skrzynie biegów, silniki i ogólnie podzespoły znane z VW Polo. Auto ma także dobrą ergonomię i praktyczne wnętrze, szczególnie w odmianie kombi. Chwalone są oszczędne i trwałe silniki diesla rodem z VW. Minusem jest ubogie wyposażenie wielu odmian, kiepskie wyciszenie kabiny oraz widoczność z wnętrza auta.