Volkswagen Golf VI

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Pierwsza generacja Volkswagena Golfa zadebiutowała w 1974 roku, stwarzając tym samym początki segmentu kompaktów, czyli klasy niżej średniej. Nazwa modelu Golf pochodzi od słowa Golfsztrom (nazwa prądu morskiego). Golf to jeden z najpopularniejszych modeli Volkswagena na całym świecie, który został wprowadzony do sprzedaży z myślą o zastąpieniu kultowego lecz mocno wysłużonego VW „Garbusa”.

Aktualnie wytwarzana jest szósta już generacja modelu, która zadebiutowała w 2008 roku. Poprzednie generacje VW Golfa produkowano w latach: I generacja – 1974-1983, II – 1983-1992, III 1991-1999, IV 1997-2006, V – 2003-2008. W 2013 roku możemy spodziewać się prezentacji VW Golfa VII generacji. VW Golf to założenia auto typu hatchback. Od III generacji ten rynkowy bestseller występuje także w wersjach kombi, zwanych Variant. Wersja sedan, zwana Jetta, później Vento, Bora, zaś aktualnie znowu Jetta, traktowana jest przez producenta jako osobny model. Do rynkowych konkurentów VW Golfa zaliczają się: Opel Astra, Renault Megane, Citroen C4, Toyota Auris/Corolla, Skoda Octavia, Honda Civic, Ford Focus, Peugeot 308, Fiat Bravo, Hyundai i30 i Kia Ceed.

Właściciele VW Golfów cenią sobie doskonałe własności jezdne auta oraz wysoki poziom wykonania. Chwalone są silniki wysokoprężne TDI, które potrafią zadowolić się małą ilością ropy o ile się o nie dba. Plusem Golfa niezależnie od generacji, jest łatwość późniejszej odsprzedaży oraz stosunkowo niska utrata wartości rynkowej nawet w zaniedbanych, zniszczonych egzemplarzach. To z powodu panującej o Golfach opinii, jako o autach nie psujących się, co nie jest zgodne z prawdą. Szczególnie zaniedbane diesle mogą się jednak okazać skarbonkami, np. w przypadku awarii turbiny. Minusem Golfa jest ubogie wyposażenie wielu egzemplarzy, szczególnie tych z polskich salonów, przeciętna ilość miejsca w kabinie pasażerskiej oraz mniejszy niż w autach konkurencyjnych bagażnik.

Ceny nowych VW Golfów IV generacji zaczynają się w Polsce od 60 990 zł za trzydrzwiową odmianę podstawową Trendline 2013 z silnikiem benzynowym 1.4 80KM. Pięciodrzwiowa odmiana Trendline z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI CR DPF 105 KM to koszt 76 460 zł. Z kolei lepiej wyposażona odmiana Comfortline z silnikiem benzynowym 1.2 TSI 105 KM oznacza wydatek rzędu 70 460 zł. Najdroższy będzie nowy VW Golf VI Variant z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI 140 KM z automatyczną skrzynią DSG, za którego przyszłoby nam zapłacić 102 290 zł.

Używanych Golfów jest na rynku zatrzęsienie. Z uwagi na popularność modelu, na rynku najwięcej jest aut sprowadzonych, po wielu przejściach, z ogromnymi przebiegami. Golfy I i II generacji to już raczej klasyki. III generacja Golfa reprezentowana jest na rynku aut używanych bardzo licznie, i ceny tych aut wahają się od 2 tys. zł, do nawet blisko 10 tys. zł za młodszy i bardziej zadbany egzemplarz. Ceny Golfów IV generacji wahają się od ok.11 tys. zł za starsze auta z dużym przebiegiem do 25 tys. zł za młodsze, zadbane auto. Golfa V generacji można kupić już od ok. 24 tys. zł, zaś górną granicą będzie kwota ok. 36 tys. zł. Żeby stać się właścicielem aktualnie produkowanego, używanego Golfa VI generacji, trzeba dysponować kwotą nie mniejszą niż ok. 40 tys. zł, którą zapłacimy za czteroletnie auto z 2008 roku czyli początku produkcji.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Motor, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27473 )
Array ( [docId] => 27473 )