BMW serii 5 to jeden z czołowych przedstawicieli segmentu E, czyli klasy wyższej średniej premium. Pierwsza generacja BMW serii 5, to lata produkcji 1972-1981, zaś kolejne to odpowiednio: E28 1981-1991, E34 1988-1997, E39 1995-2004, E60 2003-2010 i ostatnia F10-F11 w ofercie BMW od 2010 roku.
Zalety BMW serii 5, to przede wszystkim duży prestiż marki oraz świetny układ jezdny, wysoki komfort oraz bardzo dobre źródła napędu. Na pochwałę zasługuje także wyciszenie kabiny. Minusem modelu 5 są według jego użytkowników wysokie koszty utrzymania, duże zużycie paliwa w autach z silnikiem benzynowym oraz słaba widoczność z wnętrza. Główni konkurenci BMW serii 5, to: Audi A6, Mercedes klasy E, Volvo S80, Lexus GS, Jaguar XF oraz Cadillac CTS.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego BMW 520i z silnikiem benzynowym 2.0 184 KM, zapłacić trzeba co najmniej 171 900 złotych, zaś dodatkowo z automatem 8 Steptronic 181 500 złotych. W wersji 528i BMW 5 z silnikiem benzynowym 2.0 245 KM kosztuje 191 900 zł. Mocniejsza odmiana BMW 530i z silnikiem benzynowym 3.0 272 KM kosztuje 218 900 zł, zaś z automatem 8 Steptronic 29 952 zł.