BMW serii 5

Kategoria: Autosegment E
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 26-07-2012 r.

BMW serii 5 to popularne na świecie auto klasy wyższej średniej, czyli segmentu E grupie prestiżowych aut premium. Produkcja BMW serii 5 E12 uruchomiona została w 1972 roku, więc seria 5 ma za sobą naprawdę długą historię. W 2010 roku do sprzedaży weszła nowa generacja „piątki”, oznaczona symbolem F10-F11.

BMW serii 5 to jeden z czołowych przedstawicieli segmentu E, czyli klasy wyższej średniej premium. Pierwsza generacja BMW serii 5, to lata produkcji 1972-1981, zaś kolejne to odpowiednio: E28 1981-1991, E34 1988-1997, E39 1995-2004, E60 2003-2010 i ostatnia F10-F11 w ofercie BMW od 2010 roku.

Zalety BMW serii 5, to przede wszystkim duży prestiż marki oraz świetny układ jezdny, wysoki komfort oraz bardzo dobre źródła napędu. Na pochwałę zasługuje także wyciszenie kabiny. Minusem modelu 5 są według jego użytkowników wysokie koszty utrzymania, duże zużycie paliwa w autach z silnikiem benzynowym oraz słaba widoczność z wnętrza. Główni konkurenci BMW serii 5, to: Audi A6, Mercedes klasy E, Volvo S80, Lexus GS, Jaguar XF oraz Cadillac CTS.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego BMW 520i z silnikiem benzynowym 2.0 184 KM, zapłacić trzeba co najmniej 171 900 złotych, zaś dodatkowo z automatem 8 Steptronic 181 500 złotych. W wersji 528i BMW 5 z silnikiem benzynowym 2.0 245 KM kosztuje 191 900 zł. Mocniejsza odmiana BMW 530i z silnikiem benzynowym 3.0 272 KM kosztuje 218 900 zł, zaś z automatem 8 Steptronic 29 952 zł.

Najdroższa odmiana M5 z silnikiem benzynowym 4.4 560 KM z 7-stopniowym automatem, kosztuje 479 900 złotych. Z silnikiem diesla BMW 520d 2.0 184 KM kosztuje 176 tys. zł, zaś 525d 2.0 218 KM 200 900 złotych. Z kolei nowe BMW serii 5 kombi 530i z silnikiem benzynowym 3.0 272 KM kosztuje 231 300 zł, zaś z silnikiem diesla 520d 2.0 184 KM 186 600 złotych.

Ceny używanych 10-letnich BMW serii 5 z 2002 roku wahają się od 18 do 35 tys. złotych. Duża część egzemplarzy z rynku wtórnego pochodzi z indywidualnego importu i ma duże przebiegi, a często także powypadkową przeszłość. Pięciolatki z 2007 roku kosztują od 47 do 100 tys. złotych, w zależności od stanu technicznego przebiegu oraz źródła pochodzenia auta.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27554 )
Array ( [docId] => 27554 )