Kiedy usługa sponsoringu jest zwolniona z VAT

Autor: Sławomir Liżewski
Data: 26-04-2016 r.

W przypadku umowy sponsorskiej mamy do czynienia ze świadczeniem usług reklamowych przez NGO będącą stroną takiej umowy co do zasady opodatkowanych VAT.

Wykonywanie przez organizację np. podczas różnego rodzaju imprez szeroko rozumianych usług reklamowych na rzecz sponsorów, jak również odpłatne udostępnianie zewnętrznym podmiotom miejsca pod stoiska handlowe, co do zasady, podlega opodatkowaniu VAT i nie korzysta ze zwolnienia od tego podatku (interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 8 sierpnia 2014 r., ILPP2/443-514/14-2/AD).

 

W zależności jednak od kwoty sprzedaży zastosowanie może znaleźć podmiotowe zwolnienie z tego podatku. I tak, VAT nie podlega sprzedaż dokonywana:

  • przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł (do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku),

  • przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności podlegających VAT, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym kwoty limitu 150.000 zł.

Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej z VAT przewyższy 150.000 zł, zwolnienie traci moc, począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Więcej na temat VAT w organizacji pozarządowej:

Sławomir Liżewski, prawnik, doradca organizacji pozarządowych

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Ochrona danych osobowych w organizacji pozarządowej według RODO

pobierz

Inwentaryzacja roczna w NGO

pobierz

Zakładowy plan kont w organizacji pozarządowej

pobierz

Odpowiedzialność zarządu za zaległości podatkowe NGO

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 38927 )
Array ( [docId] => 38927 )