E-rejestracja - nowoczesna usługa w przychodniach

Data: 26-03-2013 r.

Wdrożenie e-rejestracji przynosi wiele korzyści, lecz warto pamiętać, że jest to nowe rozwiązanie, którego promocja zajmie trochę czasu. Istotne jest dobre zaprezentowanie tej usługi, gdyż coraz więcej Polaków załatwia sprawy online, a co się z tym wiąże – pozwoli to zapewnić placówce rozwój i pozyskanie nowych pacjentów.

Rejestracja przez Internet jest jedną z usług, których wprowadzenie umożliwia informatyzacja przychodni. Choć budzi spore kontrowersje, jej zalety są niezaprzeczalne. Jest czynna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, pacjent nie musi osobiście pojawić się w przychodni, nie musi także dzwonić do placówki. Dodatkowo pacjent, może podjąć decyzję o wyborze danej przychodni od razu w Internecie – jeśli zapewnimy mu możliwość e-rejestracji bezpośrednio przez stronę www.

Nowocześnie i postępowo

Rejestracja online wraz z usługą e-termin (informującą pacjentów o zbliżającym się terminie wizyty za pomocą sms-a) tworzą system, dzięki któremu placówka może zyskać opinię nowoczesnej i postępowej.

Jeśli zdecydujemy się na wdrożenie usługi, warto poinformować o tym pacjentów. Informacja powinna znaleźć się w widocznym miejscu na stronie internetowej, a także w poczekalni – na tablicy ogłoszeń oraz w postaci ulotek, które pokażą zalety usługi i wyjaśnią, jak należy z niej korzystać.

Usługa e-rejestracji powinna być dostępna bezpośrednio z poziomu strony internetowej przychodni, aby system nie wydał się zbyt skomplikowany. Zanim pacjent będzie mógł skorzystać z usługi, powinien stworzyć indywidualne konto. Jego zakładanie nie powinno się różnić od standardowego zakładania konta: pacjent podaje minimum danych, na adres e-mail przychodzi wiadomość, która pozwala aktywować konto. Po rejestracji i weryfikacji pacjent powinien mieć możliwość natychmiastowej rezerwacji terminu.

 

Decydując się na wprowadzenie e-rejestracji, warto pamiętać że dzięki tej usłudze zmniejszy się obciążenie pracowników rejestrujących pacjentów w przychodni. Jest to szczególnie odczuwalne w tzw. godzinach szczytu, kiedy na wizytę przychodzi równolegle wielu pacjentów, z których każdy pojawia się w recepcji

Obsługa systemu e-rejestracji

Większość firm, zapewnia możliwość rejestracji online 24/7, co pozwala rejestrować się także w nocy i w weekendy. Odpowiednio przeszkolone rejestratorki powinny stale monitorować grafik wizyt i wprowadzać w nim niezbędne korekty. Jest to szczególnie ważne, kiedy pacjenci nie przychodzą na wcześniej umówione wizyty – umożliwi to rejestrację innym pacjentom.

E-rejestracja powinna iść w parze z usługą e-terminów. Najlepiej połączyć wysyłanie powiadomień e-mailem oraz sms. E-mail najlepiej wysłać na 2 dni przed umówionym terminem, sms – na kilka godzin. Te same rozwiązania warto zastosować w przypadku odwołania wizyty, której powód leży po stronie przychodni.

Paweł Sikora, rzecznik oraz koordynator informacji i promocji projektu „Audyt Przyjazna Przychodnia”


Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Ochrona danych osobowych w gabinecie lekarskim – przygotuj się do dużych zmian

pobierz

Elektroniczna dokumentacja medyczna

pobierz

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015

pobierz

Jak przygotować raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej SPZOZ Nowy obowiązek dla kierownika

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29783 )
Array ( [docId] => 29783 )