Rejestracja przez Internet jest jedną z usług, których wprowadzenie umożliwia informatyzacja przychodni. Choć budzi spore kontrowersje, jej zalety są niezaprzeczalne. Jest czynna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, pacjent nie musi osobiście pojawić się w przychodni, nie musi także dzwonić do placówki. Dodatkowo pacjent, może podjąć decyzję o wyborze danej przychodni od razu w Internecie – jeśli zapewnimy mu możliwość e-rejestracji bezpośrednio przez stronę www.
Nowocześnie i postępowo
Rejestracja online wraz z usługą e-termin (informującą pacjentów o zbliżającym się terminie wizyty za pomocą sms-a) tworzą system, dzięki któremu placówka może zyskać opinię nowoczesnej i postępowej.
Jeśli zdecydujemy się na wdrożenie usługi, warto poinformować o tym pacjentów. Informacja powinna znaleźć się w widocznym miejscu na stronie internetowej, a także w poczekalni – na tablicy ogłoszeń oraz w postaci ulotek, które pokażą zalety usługi i wyjaśnią, jak należy z niej korzystać.
Usługa e-rejestracji powinna być dostępna bezpośrednio z poziomu strony internetowej przychodni, aby system nie wydał się zbyt skomplikowany. Zanim pacjent będzie mógł skorzystać z usługi, powinien stworzyć indywidualne konto. Jego zakładanie nie powinno się różnić od standardowego zakładania konta: pacjent podaje minimum danych, na adres e-mail przychodzi wiadomość, która pozwala aktywować konto. Po rejestracji i weryfikacji pacjent powinien mieć możliwość natychmiastowej rezerwacji terminu.