Skreślenie dziecka z listy uczniów – procedura

Autor: Leszek Zaleśny
Data: 09-12-2015 r.

Dyrektor szkoły może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły. Nie dotyczy to jednak ucznia objętego obowiązkiem szkolnym.

Skreślenie lub przeniesienie ucznia

Skreślenie ucznia następuje na podstawie:

 

W uzasadnionych przypadkach na wniosek dyrektora szkoły uczeń może zostać przeniesiony przez kuratora oświaty do innej szkoły.

Decyzja administracyjna w sprawie skreślenia ucznia z listy uczniów powinna zawierać m.in.:

  • oznaczenie organu administracji publicznej,
  • datę wydania,
  • oznaczenie strony lub stron z podpisami oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji,
  • podstawę prawną,
  • rozstrzygnięcie,
  • uzasadnienie faktyczne i prawne,
  • pouczenie, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie.

Procedura skreślenia ucznia z listy uczniów

1) Stwierdzenie, w wyniku postępowania wyjaśniającego czynu, który został opisany w statucie szkoły jako zagrożony skreśleniem z listy uczniów.

2) Zebranie dowodów na dokonanie czynu przez ucznia.

3) Podjęcie przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie skreślenia ucznia z listy uczniów w konkretnym przypadku.

4) Zasięgnięcie opinii samorządu uczniowskiego w sprawie skreślenia ucznia z listy uczniów.

5) Wydanie decyzji administracyjnej w sprawie skreślenia ucznia z listy uczniów, za uprzednim poinformowaniem ucznia i jego rodziców o wszczęciu postępowania w sprawie skreślenia.

Leszek Zaleśny

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 38188 )
Array ( [docId] => 38188 )