Sprawdzian 2015 – informator wsparciem dla nauczycieli

Autor: Wysocka Marta
Data: 23-09-2013 r.

Ze względu na zmianę formuły sprawdzianu szóstoklasistów od roku szkolnego 2014/2015 CKE zachęca do sprawdzenia, jakie zadania zawiera informator sprawdzian 2015. Informator to wsparcie dla nauczycieli przygotowujących do sprawdzianu uczniów szkoły podstawowej.

Sprawdzian szóstoklasisty, który zostanie przeprowadzony w kwietniu 2015 roku będzie uwzględniał nowości oświatowe w zakresie zmienionej formuły. Odpowiednie przygotowanie uczniów to wyzwanie dla nauczycieli i dyrektora szkoły, dlatego CKE wydała informator sprawdzian 2015, zawierający przydatne informacje na temat formy oraz przykładowe zadania, z którymi zmierzą się szóstoklasiści.

Nowości oświatowe – dwie części sprawdzianu

W kwietniu 2014 roku sprawdzian szóstoklasisty po raz ostatni będzie składał się z jednej tylko części. Obecni uczniowie klas piątych, za rok szóstych, jako pierwsi w praktyce poznają nowości oświatowe – będą zdawali dwuczęściowy sprawdzian. Opublikowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną informator sprawdzian 2015 szczegółowo opisuje obie:

  • część pierwsza – obejmuje zadania z języka polskiego i matematyki, na ich rozwiązanie uczniowie mają 80 minut,
  • część druga – obejmuje zadania z języka obcego, którego uczniowie uczą się obowiązkowo w szkole, na rozwiązanie przeznaczonych jest 45 minut.

Ważną informacją dla nauczycieli jest typ zadań, jakie znajdą się w arkuszach. Zadania z języka polskiego i matematyki mają charakter zamknięty i otwarty. W przypadku języka obcego – uczniowie będą rozwiązywać wyłącznie zadania zamknięte.

Przygotowanie uczniów do sprawdzianu – zadanie dla nauczycieli i dyrektora szkoły

Mimo że nowości oświatowe będą obowiązywały dopiero od kolejnego roku szkolnego, już teraz należy wprowadzać uczniów w jego formułę. Dzięki temu, że na stronie internetowej CKE jest już dostępny informator sprawdzian 2015, nauczyciele mogą stopniowo przekazywać uczniom wiedzę o tym, jak będzie przebiegał. Szczególnie ważne powinno być dla nauczycieli dokładne wyjaśnienie szóstoklasistom, w jaki sposób należy oznaczyć otrzymany arkusz, jak rozwiązywać zadania oraz wypełniać kartę odpowiedzi.

Marta Wysocka, specjalistka w zakresie prawa oświatowego


Zobacz także:

Wysocka Marta

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 30077 )
Array ( [docId] => 30077 )