Uczniowie z zespołem Williamsa mogą uczyć się w normalnych klasach lub klasach integracyjnych, jeżeli są objęci odpowiednią pomocą terapeutyczną realizowaną po lekcjach. Nauczyciele mający pod opieką takich uczniów w pierwszej kolejności powinni dowiedzieć się, z jakimi trudnościami się oni zmagają. Warto aby dyrektor szkoły zorganizował dla nich spotkanie z rodzicami lub specjalne szkolenie.
Zespół Williamsa – podstawowe informacje dla nauczycieli
Dzieci z zespołem Williamsa mają trudności w uczeniu się, dlatego zwykle należy zadbać o odpowiednią adaptację programu nauczania, równie ważne jest jednak wsparcie ich w pokonywaniu trudności takich jak:
krótki czas koncentracji – uczeń nie jest w stanie długo skupić uwagi na jednym temacie czy przedmiocie, rozprasza się, może być nadpobudliwe,
trudności w opanowaniu emocji – uczeń może przejawiać skrajne emocje w sposób, który dla nauczycieli wydaje się przesadzony np. płakać w sytuacji, w której nie stało się nic złego, eksplodować radością z powodu banalnego zdarzenia itp.
nadwrażliwość dźwiękowa – choroba objawia się m.in. zwiększoną wrażliwością na dźwięki, które pojawiając się nagle wywołują lęk, często płacz,
trudności adaptacyjne – uczniowie źle radzą sobie ze zmiennością sytuacji, zaskoczenie wywołuje niepewność.