Dotychczas z programu dożywiania najczęściej korzystali uczniowie pochodzący z terenów o wysokim poziomie bezrobocia oraz zamieszkujący w gminach wiejskich. Pomoc była skierowana także do osób dorosłych, samotnych i niepełnosprawnych. Ponieważ większość osób otrzymujących wsparcie to uczniowie, najwięcej punktów żywieniowych utworzono w szkołach usytuowanych na terenach wiejskich.
Dyrektor szkoły informuje o możliwości wsparcia
Sytuacja socjalna uczniów ma bardzo duży wpływ na osiągane wyniki w nauce, a często także na relacje rówieśnicze. Dyrektor szkoły powinien zadbać, aby wszyscy rodzice zostali poinformowani o możliwości dożywiania w szkole. Informacje o możliwości uzyskania wsparcia powinny być dostępne przede wszystkim dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców. Oni zazwyczaj jako pierwsi dostrzegają problem niedożywienia u uczniów. Ważne jest aby rodzice uzyskali dokładne wskazówki dotyczące czynności formalnych w ramach ubiegania się o pomoc w zakresie dożywiania. Wielu rodziców może nie przyznawać się do problemu z zapewnieniem dziecku pełnowartościowych posiłków – dlatego wyzwaniem dla nauczycieli jest przekonanie ich, aby skorzystali z oferowanej pomocy.