Harmonogram pomocy psychologiczno-pedagogicznej do modyfikacji

Autor: Marzanna Czarnocka
Data: 06-01-2015 r.

Po I półroczu warto zastanowić się, czy udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przebiega w szkole zgodnie z planem, czy jest ona efektywna, co warto lub trzeba kontynuować, a co należy zmodyfikować. Na podstawie dokonanych analiz łatwiej będzie zorganizować pracę w II semestrze.

Podsumowanie pracy nauczycieli i specjalistów w zakresie udzielanego uczniom wsparcia ma również znaczenie z punktu widzenia obowiązku dyrektora przedstawiania radzie pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności szkoły.

Działania nauczycieli i specjalistów przypadające na styczeń/luty to m.in.:

  • ocena postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z uczniami,
  • wpisy do dziennika innych zajęć,
  • przygotowanie sprawozdań z pracy dydaktyczno-wychowawczej,
  • wnioski i rekomendacje dotyczące dalszych działań w ramach pomocy udzielanej w szkole, modyfikacji programów, zakończenia udzielania pomocy w określonej formie.

W styczniu/lutym dyrektor dokonuje m.in.:

  • analizy dokumentacji i zapisów w dziennikach zajęć specjalistów,
  • analizy sprawozdań oraz dalszych potrzeb związanych z udzielaniem uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgłaszanych przez nauczycieli/rodziców,
  • przygotowania informacji o działalności szkoły w związku z realizacją zadań wynikających z obowiązku organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Marzenna Czarnocka, dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 36342 )
Array ( [docId] => 36342 )