Plenarne zebranie rady pedagogicznej to podsumowanie nie tylko pracy czerwcowej, ale całego roku szkolnego. Jednym z elementów spotkania jest przedstawienie sprawozdań przez poszczególne zespołu działające w szkole. Nie ma konieczności przedstawiania wszystkich, zwłaszcza, że znacznie wydłuża to czas trwania zebrania.
Jednym z elementów plenarnego zebrania rady pedagogicznej jest przedstawienie sprawozdań z prac zespołów działających w szkole oraz wniosków do pracy w roku przyszłym. Nie ma konieczności przedstawiania wszystkiego na zebraniu rady pedagogicznej, te sprawozdania mają znaczenie dla dyrektora szkoły. Powinien je uwzględnić przygotowując sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego. Jeśli więc dyrektor chce przedstawić sprawozdanie z nadzoru podczas podsumowującego zebrania rady pedagogicznej, powinien poprosić o nie z pewnym wyprzedzeniem.
W niektórych szkołach istnieje zwyczaj odczytywania na zebraniach rady wszystkich sprawozdań. Przez to spotkanie trwa wiele godzin, a korzyści z tego są niewielkie. Dyrektor szkoły może zadecydować, że na zebraniu rady można odczytać np. tylko wnioski z pracy lub zagadnienia i sytuacje ze sprawozdań, które wymagają przedstawienia radzie lub ich omówienia.
Przedstawienie sprawozdań przez poszczególne zespołu działające w szkole
Nazwa zespołu |
Nazwisko przewodniczącego |
zespół nauczycieli przedmiotów humanistycznych |
|
zespół nauczycieli języków obcych |
|
zespół nauczycieli przedmiotów ścisłych |
|
zespół nauczycieli przedmiotów technicznych |
|
zespół nauczycieli wychowania fizycznego |
|
zespół wychowawców |
|
zespół psychologiczno-pedagogiczny |
|
zespół ds. ewaluacji wewnętrznej |
|
zespół ds. opiniowania programów nauczania |
|
zespół ds. promocji szkoły |
|
zespół ds. rekrutacji do szkoły |
|
- pracownika służby bhp,
- społecznego inspektora pracy,
- osoby odpowiedzialnej za realizację programów zwiększających bezpieczeństwo w szkole, np. „Bezpieczna i przyjazna szkoła”,
- pedagoga ze szkoły,
- psychologa ze szkoły,
- zespołu do spraw uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych,
- zespołu do spraw uczniów z chorobami przewlekłymi,
- zespołu odpowiedzialnego za właściwą formę i realizację szkolnego programu wychowawczego i programu profilaktyki,
- osoby odpowiedzialnej za współpracę z organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz promocji zdrowia oraz wspierającymi wychowanie.
Małgorzata Celuch, nauczycielka, wicedyrektorka
Zobacz także: