Podpisane w grudniu rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej to akt wykonawczy do ustawy o SIO przyjętej 15 kwietnia 2011 r. Art. 31 rzeczowej ustawy przewiduje szczegółowe określenie zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w SIO w drodze rozporządzenia.
Szczegółowe dane dziedzinowe gromadzone w SIO od 1 stycznia 2013
Rozporządzenie określa, jakie dane szczegółowe dyrektor szkoły przekazuje do SIO. Są to dane dotyczące placówek, uczniów oraz nauczycieli.
Dyrektor szkoły będzie przekazywał do bazy danych SIO informacje dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych oraz finansowych prowadzenia szkoły. Dyrektor szkoły ma umieszczać w SIO m.in. dane dotyczące powierzchni zarządzanych gruntów, wyposażeniu, rodzajów wydatków, liczbie osób korzystających z biblioteki, dożywianiu uczniów, dostosowaniu placówki do potrzeb osób z niepełnosprawnością, liczbie uczniów korzystających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i in.
Informacje dotyczące uczniów dyrektor szkoły będzie umieszczał w SIO w odniesieniu m.in. do miejsca zamieszkania, wypadków, uczestniczenia w zajęciach rozwijających uzdolnienia i zainteresowania, uczestniczenia w zajęciach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i ich rodzaju.