Kontakt z fiskusem pocztą elektroniczną

Data: 15-09-2013 r.

Już niebawem wszelkie kontakty między podatnikiem a organami skarbowymi będą się odbywały drogą elektroniczną. Powstanie specjalny portal, przez który podatnik będzie miał dostęp do spersonalizowanej informacji o stanie sprawy w urzędzie skarbowym czy też o bieżących rozliczeniach podatkowych.

 
Nowe przepisy zostały przyjęte przez rząd pod koniec lipca. Mają ułatwić kontakt obywatela, przedsiębiorcy i cudzoziemca z administracją publiczną i sądami administracyjnymi, a także zwiększyć liczbę oraz jakość usług świadczonych drogą elektroniczną.

Już od 2014 roku ma ruszyć portal podatkowy, dzięki któremu podatnik będzie mógł sprawdzić bieżące informacje o zmianach w przepisach, a także informacje dedykowane konkretnej sprawie. Będzie także miał dostęp do spersonalizowanych danych, np. sprawdzi obowiązujące go terminy płatności należności podatkowych.
Usługi na portalu podatkowym będą udostępniane stopniowo. Będzie się to odbywać na podobnej zasadzie jak przy wprowadzaniu możliwości składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej (w 2006 roku istniała możliwość złożenia 14 deklaracji, w 2007– 33 deklaracji, w 2008– 61 deklaracji, w 2013 – już 112 deklaracji).

Od stycznia 2014 roku, ma ruszyć obsługa notariuszy jako płatników podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC-2) i podatku od spadku i darowizn (SD-2). Umożliwi to szybką obsługę tych deklaracji, a tym samym usprawni przekazywanie kwot podatku należnego gminom, który jest pobierany przez urzędy skarbowe.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Najważniejsze zmiany w podatkach 2016 roku

pobierz

Imprezy integracyjne

pobierz

Zmiany w podatkach 2016

pobierz

Sprawdź, jak rozliczać VAT przy okresowym braku sprzedaży

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 30812 )
Array ( [docId] => 30812 )