W momencie zakończenia działalności gospodarczej (na dzień likwidacji) podatnik musi sporządzić wykaz majątku. Powinien on zawierać:
- liczbę porządkową,
- określenie (nazwę) składnika majątku,
- datę nabycia składnika majątku,
- kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika, w tym także kwotę, która już została zaliczona do kosztów uzyskania przychodów,
- wartość początkową,
- metodę amortyzacji oraz
- sumę odpisów amortyzacyjnych.
Może to mieć wpływ na sposób opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu sprzedaży składników majątku wykorzystywanych przez podatnika w działalności gospodarczej. Przychód z takiej sprzedaży podlega opodatkowaniu – jeżeli w momencie sprzedaży nie upłynęło jeszcze 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podatnik dokonał likwidacji swojej działalności gospodarczej.
Jeżeli podatnik dokonuje odpłatnego zbycia składnika majątku pozostałego na dzień likwidacji działalności gospodarczej po upływie wskazanego okresu i transakcja ta nie nastąpi w wykonywaniu działalności gospodarczej - nie uzyskuje się przychodu podlegającego opodatkowaniu.