Nowe rozporządzenie zawiera szczegółowe obowiązki podatników prowadzących ewidencję na kasie, wskazuje niezbędne elementy, jakie powinien zawierać paragon fiskalny, czy elementy, z jakich powinien składać się dobowy raport fiskalny. Przedsiębiorca będzie musiał ewidencjonować także otrzymanie części zapłaty przed dokonaniem sprzedaży. Wówczas ewidencja będzie konieczna z chwilą jej otrzymania. W przypadku zwrotu towarów, czy reklamacji, które powodują, że trzeba zwrócić całość lub część należności z tytułu sprzedaży, przedsiębiorca będzie musiał zastosować odrębną ewidencję. Konieczne w niej będą następujące elementy:
- data sprzedaży,
- nazwa towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację, ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy,
- numer paragonu fiskalnego,
- termin zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi,
- wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru/usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży
- zwracana kwota (brutto) oraz odpowiadająca jej wartość podatku należnego,
- dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży,
- protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji - podpisany przez sprzedawcę.