Od 1 kwietnia nowe rozporządzenie dotyczące kas fiskalnych

Kategoria: VAT i akcyza
Data: 18-02-2013 r.

Podatnik ma obowiązek powiadomienia właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej. W zawiadomieniu trzeba podać liczbę kas i wskazać miejsce ich używania.

Podatnik, który rozpoczyna prowadzenie ewidencji obrotu przy zastosowaniu kasy fiskalnej musi powiadomić o tym urząd skarbowy, składając odpowiednie zawiadomienie. Podaje w nim datę, od kiedy rozpoczyna ewidencję , wskazuje liczbę stosowanych kas, a także liczbę kas rezerwowych. Musi też podać adres, gdzie kasy będą wykorzystywane. Nowy wzór zawiadomienia zawarty jest w załączniku do projektowanego rozporządzenia.

Podatnik ma 7 dni na zgłoszenie kasy do właściwego urzędu skarbowego, aby otrzymać numer ewidencyjny. Obowiązki ma również podmiot prowadzący serwis kas, który musi zgłosić fiskalizację kasy do właściwego urzędu skarbowego.

 

Nowe rozporządzenie określa także wzór wniosku o dokonanie odczytu z pamięci fiskalnej kasy, który podatnik składa do urzędu skarbowego. We wniosku trzeba wskazać przyczynę odczytu, np. w związku zakończeniem działalności gospodarczej , czy wymianą pamięci.

Źródło: projekt rozporządzenia Ministra Finansów z 7 lutego 2013 r. w sprawie terminu zgłoszenia kasy do naczelnika urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego, rodzajów dokumentów, które są prowadzone lub składane w związku z używaniem kasy oraz wzorów tych dokumentów.

Autor: Sylwia Maliszewska
Opracowanie redakcyjne: Katarzyna Brzozowska


Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Najważniejsze zmiany w podatkach 2016 roku

pobierz

Imprezy integracyjne

pobierz

Zmiany w podatkach 2016

pobierz

Sprawdź, jak rozliczać VAT przy okresowym braku sprzedaży

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 31324 )
Array ( [docId] => 31324 )