Informację o zmianach godzin pracy należy ująć w aktach pracownika

Autor: Michał Culepa
Data: 26-01-2015 r.

Jeżeli wniosek pracownika dotyczy zmiany ustalonych w przepisach zakładowych godzin pracy, powinien zostać włączony do części B akt osobowych. W dokumentacji tej należy również zawrzeć informację o zwolnieniach od pracy w celu wykonywania czynności związkowych.

W aktach osobowych zamieszcza się wnioski pracownika dotyczące ustalenia indywidualnego rozkładu jego czasu pracy, stosowania do niego systemu skróconego tygodnia pracy, a także stosowania do niego systemu czasu pracy, w którym praca jest świadczona wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta. Jeżeli więc wniosek pracownika dotyczy zmiany ustalonych w przepisach zakładowych godzin pracy, musi zostać włączony do części B akt.

Zgodnie z przepisami o aktach osobowych w części B składa się również korespondencję z reprezentującą pracownika zakładową organizacją związkową we wszystkich sprawach ze stosunku pracy wymagających współdziałania pracodawcy z tą organizacją lub innymi podmiotami konsultującymi sprawy ze stosunku pracy.

Przykład:
Pracownik jednostki budżetowej złożył podanie o zmianę godzin pracy. Przez dwa miesiące zamiast w godzinach 7.00–19.00 chce pracować w godzinach 8.00–20.00. Czy taką modyfikację należy uwzględnić w aktach osobowych? Czy w dokumentacji pracowniczej trzeba ujmować również pisma związków zawodowych o zwolnieniu ze świadczenia pracy w danym dniu przewodniczącej lub jej zastępcy? Ponieważ pracownicy są działaczami związkowymi i członkami zakładowej organizacji związkowej, która także ich interesy reprezentuje, należy uznać, że pisma w przedmiocie zwolnień od pracy w celu wykonywania czynności związkowych także powinny znajdować w ich aktach osobowych.

Michał Culepa prawnik, specjalista ds. prawa pracy

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Wypłata dodatkowego wynagrodzenia rocznego w 2016 r.

pobierz

Resort finansów wyjaśnia jak liczyć prewspółczynnik

pobierz

Przetwarzanie danych osobowych w urzędach

pobierz

Zasady udostępniania informacji publicznej. Obowiązki urzędów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 36438 )
Array ( [docId] => 36438 )