E-Call to automatyczny system wzywania pomocy w momencie, gdy dojdzie do wypadku drogowego. Służby ratownicze są informowane o zdarzeniu nawet, jeśli kierowca jest nieprzytomny lub nie może wezwać pomocy, bo system sam wykręca numer alarmowy 112. Włączyć go można również poprzez wciśnięcie odpowiedniego przycisku przez świadka wypadku.
Szacuje się, że rocznie eCall może uratować 2500 osób w Unii Europejskiej oraz ograniczyć zakres obrażeń o 10–15%. Uruchomienie systemu wymaga jednak ścisłej współpracy pomiędzy władzami państw, operatorami sieci komórkowych oraz producentów samochodów.
Planuje się, że do października 2015 r. w eCall będą wyposażone wszystkie nowe modele pojazdów osobowych oraz małych samochodów dostawczych. Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu uznała jednak, że dostęp do tej technologii powinni mieć również kierowcy samochodów ciężarowych, autobusów a także motocykli. Komisja Europejska będzie musiała podjąć decyzję w tej sprawie.