Co obejmuje OC przewoźnika
Utrata, ubytek, uszkodzenie przewożonych towarów, opóźnienia w dostawie czy inne szkody powstałe w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania. To podstawowe przypadki, za które nie będziesz musiał odpowiadać cywilnie jeśli zdecydujesz się na polisę OC przewoźnika. Oznacza to, że nie będziesz obciążony finansowo za to, że towar został zniszczony czy też nie dotarł we wskazane miejsce na czas, bo ewentualne roszczenia za straty poniesione przez zleceniodawcę wypłaci mu ubezpieczyciel.
Wykupiona polisa, w zależności od tego, czy obejmuje przewozy krajowe czy międzynarodowe, chroni przewoźnika od momentu przejęcia towaru do transportu, aż do dostarczenia go odbiorcy, z uwzględnieniem nieterminowości. Nie będziesz też musiał ponosić kosztów związanych z ustalaniem przyczyn straty, jej rozmiarów, ekspertyzy rzeczoznawcy, ewentualnego przeładunku towaru (np. przy wypadku drogowym) czy kosztów związanych z rozprawą sądową.