Liczba nadgodzin przepracowana w tygodniu przez kierowcę może wynieść 8, natomiast łączna liczba nadgodzin w ciągu roku − 260. Chyba że w układzie zbiorowym pracy, regulaminie pracy lub umowie o pracę zostanie zapisane, że limit godzin nadliczbowych, które kierowca przepracował w roku kalendarzowym wynosi więcej niż 260.
Jednak nawet wtedy liczba ta nie może przekroczyć 384 lub 376 godzin, w zależności od tego, ile wynosi wymiar urlopu przysługującego kierowcy (może mu przysługiwać 20 lub 26 dni). Gdyby kierowca nie miał prawa do urlopu, to liczba nadgodzin przypadających na rok wynosiłaby 416 (8 godzin tygodniowo × 52 tygodnie w roku). Kierowcom przysługują jednak urlopy, więc ich wymiar trzeba od tej puli odjąć. To, czy nadgodziny kierowcy będą rekompensowane na jego wniosek, czy pracodawcy, a także czy rekompensata będzie miała formę wynagrodzenia albo czasu wolnego od wykonywania obowiązków, nie ma najmniejszego znaczenia.