Białoruskie Ministerstwo Transportu poinformowało, że 1 lipca 2013 r. urządzenia zostały uruchomione tylko w ramach testu. Normalnie zaczną działać miesiąc później.
Początkowo BelTOLL będzie funkcjonować na drodze M1/E30 (Brześć – Mińsk – granica z Rosją) i obejmie 824 km. System ma się jednak rozrastać. Po pierwszym rozszerzeniu (jeszcze nie wiadomo, kiedy to nastąpi) obejmie 478 km dróg łączących Mińsk z miastami obwodowymi – Mohylewem (M4) i Homlem (M5). Docelowo drogowe opłaty elektroniczne na Białorusi mają obejmować drogi o ogólnej długości ponad 2,7 tys. km.
- do 3,5 t włącznie (osobowych) – 0,04 euro za 1 km,
- ponad 3,5 t (ciężarowych lub autokarów) z dwiema osiami – 0,08 euro za 1 km,
- ponad 3,5 t (ciężarowych lub autokarów) z trzema osiami – 0,10 euro za 1 km,
- ponad 3,5 t z czterema i więcej osiami – 0,12 euro za 1 km.
Będzie je trzeba wnosić w rublach białoruskich, na podstawie taryfy w euro według oficjalnego kursu Narodowego Banku Białorusi na dzień płatności.