Zaświadczenie to wymagane jest na terytorium Polski. Zagraniczne służby nie będą go wymagać podczas kontroli (choć oczywiście można je okazać). Na terenie innych państw w przypadku przewozów rzeczy na potrzeby własne (np. holowania pojazdów) nie jest wymagane żadne uprawnienie – ani zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, ani licencja, ani zaświadczenie na potrzeby własne.
Charakter przewozu będzie określany na podstawie stwierdzonego stanu faktycznego, czyli posiadanych dokumentów, przeznaczenia pojazdu lub ewentualnie przewożonego ładunku. Taki przewóz nie jest zwolniony z obowiązku przestrzegania norm czasu pracy. Wyłączenie takie obowiązuje tylko w przypadku przewozów wykonywanych pojazdami specjalistycznymi do holowania pojazdów (pomocy drogowej) poruszającymi się w promieniu 100 km od swojej bazy. Jeżeli odległości są większe, kierowca ma obowiązek rejestrować swój czas jazdy, obowiązkowych przerw i odpoczynków za pomocą tachografu.